کد خبر 10005
۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

عباسی:

۸ میلیون خانواده در ایران مستأجر هستند

۸ میلیون خانواده در ایران مستأجر هستند

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: ما در کشور ۲۸ میلیون خانوار داریم که از این تعداد هشت میلیون خانوار مستأجر هستند.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا عباسی نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به وقایع دو ماه اخیر کشور، گفت: مسائلی که در این مدت در کشور رخ داده و تا امروز در شهرهای مختلف ادامه داشته است درصد بالایی به عملکرد ما مسئولین مرتبط است. مردم نسبت به عملکرد مسئولین اعتراض دارند ولی با نظام مشکلی ندارند.

عباسی تشییع جنازه شهید سلیمانی در سال ۹۸ را یکی از نمودهای علاقه مردم به نظام دانست و گفت: مردم نسبت به عملکرد مسئولان انتقاداتی دارند که باید نسبت به آن اقدام کنیم. وضع موجود ما مناسب نیست و باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره بیانیه مجلس در قبال اتفاقات اخیر، گفت: بعد از واقعه تروریستی شاه چراغ و اتفاقات اتوبان کرج-تهران مجلس یک موضعگیری در خصوص آنها داشت.

عباسی با بیان اینکه اعتراضات پذیرفته است ولی نمی‌توانیم بر روی کار کسانی که اقدامات تروریستی انجام می‌دهند و پاسگاه آتش می‌زنند چشم ببندیم، افزود: بیانیه مجلس هم درباره همین بود.

وی در خصوص مصاحبه‌ای که اخیراً از او منتشر شده و در آن عنوان شده که چون مردم تلفن همراه دارند وضعیت خوبی دارند هم اظهار کرد: درست است که بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما باید وضعیت کنونی را با گذشته قیاس کنیم و اگر نعمتی داریم که داریم شکر نعمت کنیم. در آن مصاحبه من چند آمار در عرصه علمی، فناوری، خدمات رسانی، هسته‌ای و ... عنوان کردم که در آن پیشرفت داشته‌ایم که از تمام این آمار یک آمار انعکاس بیشتری داشت.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد درباره وضعیت مسکن در کشور هم گفت: ما در کشور ۲۸ میلیون خانوار داریم که از این تعداد هشت میلیون خانوار مستأجر هستند. متأسفانه در کل هشت سال دولت قبل ۱.۲ میلیون مسکن ساخته شد که آن هم بنیاد مسکن ساخت. این همسان نبودن عرضه و تقاضا باعث آشفتگی در بازار مسکن شده است. مجلس برای این موضوع برای وارد چرخه شدن دو میلیون مسکن خالی در کشور بحث مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد. علاوه بر این طرح جهش تولید مسکن هم مصوب شد تا قیمت زمین از قیمت مسکن خارج شود و دولت به ساخت یک میلیون خانه در سال موظف شد.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در این مدت هم گفت: دانشجو فرزند ماست و وظیفه ما این است که با دانشجویان معترض و حتی آنهایی که شعار می‌دهند صحبت کنیم و درد آنها را بشنویم. دانشگاه هم باید خودکنترلی داشته باشد و از بیرون برای آن تصمیم گرفته نشود.

انتهای پیام

کد خبر 10005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =