کد خبر 10024
۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

شریفیان:

مصوبه ایجاد شهرک‌های صنعتی در اسلامشهر اجرا شود

 مصوبه ایجاد شهرک‌های صنعتی در اسلامشهر اجرا شود

نماینده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اجرای مصوبه احداث شهرک صنعتی شهرستان اسلامشهر را خواستار شد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی شریفیان نماینده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی امروز/پنجشنبه/ در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد ضمن اشاره به مشکلات ۱۰ گانه در این شهرستان گفت: در حوزه صنعت و اقتصاد تسهیل شرایط پرداخت وام‌ها برای افزایش انگیزه کارآفرینان، ایجاد اشتغال، رسیدگی ویژه برای رفع مسائل و مشکلات برخی شرکت ها و کارخانه ها از جمله کیان تایر و سدید از مقام عالی اجرایی کشور مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری، باوجود برابری جمعیتی با برخی از استانهای کشور، متأسفانه از حیث زیرساخت با کمبودهای مشهودی روبرو است، اظهار داشت: با وجود این، اسلامشهر به مهد حافظان قرآن و قهرمانان ورزشی مشهور شده و از ظرفیت منابع انسانی فاخری در حوزه های مختلف برخوردار است.

به گفته شریفیان، از طرف دیگر این شهرستان با وجود بیش از ۳۵ هزار واحد کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی در زمینه تولید محصولات مختلف زراعی، لبنی، چوب، کفش و غیره، قطب تولید محصولات کشاورزی و صنعتی استان تهران و کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات اسلامشهر در حوزه بهداشت و درمان و سلامت توجه ویژه به تکمیل طرح احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، تکمیل درمانگاه و احداث بیمارستان شهید مفتح چهاردانگه، ساماندهی شرایط بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا (ع) با اختصاص تجهیزات و کادر درمانی متخصص، تملک ۱۸ مرکز بهداشتی استیجاری شبکه بهداشت شهرستان و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تجهیز مراکز بهداشتی و سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر را خواستار شد.

وی به کمبودهای حوزه آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: احداث فوری مدارس جدید با توجه به کمبود شدید سرانه آموزشی و حضور بیش از ۱۲۰‌هزار دانش‌آموز و ایجاد یک اردوگاه تفریحی و آموزشی در شهرستان اسلامشهر برای بهره برداری بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در جنوب غرب استان تهران مورد انتظار است.

شریفیان ادامه داد: جذب حداقل ۱۵۰۰ معلم برای جبران سریع کمبود شدید نیروی آموزشی در مدارس، احداث هنرستان فنی و حرفه ای با توجه به حضور مجموعه های بزرگ صنعتی و تولیدی در این شهرستان و تکمیل طرح احداث ساختمان دانشگاه پیام نور بعد از ۶ سال بلاتکلیفی هم از دیگر خواسته های مردم اسلامشهر از دولت مردمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس پیرامون مسائل مرتبط با وزارت کشور و امور شهری گفت: باید تداخل حریم شهرستان اسلامشهر با شهرداری تهران رفع و به تقویت زیرساخت های امنیتی و انتظامی در شهرستان رسیدگی فوری شود.

وی در حوزه راه و مسکن و شهرسازی نیز خاطرنشان کرد: تکمیل طرح احداث کمربند جنوبی به عنوان مسیر پدافندی جنوب غرب استان تهران جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا و صدور کد مستقل برای گمرک آپرین و تهیه پیوست های لازم برای بندر خشک آپرین به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی استان تهران ضرورت دارد.

شریفیان به حوزه ورزش و جوانان نیز اشاره کرد و افزود: تکمیل طرح احداث خانه جوان، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای چهاردانگه، رسیدگی فوری به وضعیت نامناسب ورزشگاه هفت هزار نفری اسلامشهر و اختصاص تجهیزات به پایگاه قهرمانی شهرستان اسلامشهر به منظور کشف و پرورش استعدادهای ورزشی مورد انتظار است.

این نماینده مجلس در مورد مشکلات حوزه فرهنگ اسلامشهر نیز تصریح کرد: احداث تالار مرکزی شهرستان به منظور بهره‌مندی اصحاب فرهنگ، تجهیز اماکن فرهنگی و کتابخانه های شهرستان با اختصاص اعتبار ویژه، استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی شهرستان اسلامشهر در عرصه آموزش و پرورش و تجهیز سینمای شهر چهاردانگه ضرورت دارد که با اهتمام دولت مردمی می توان به آن امیدوار بود.

شریفیان در زمینه کشاورزی اسلامشهر هم اعلام کرد: تامین آب و همچنین اختصاص پساب باکیفیت در مقابل حق آبه کشاورزان، افزایش حمایت دولت از ایجاد سامانه آبیاری تحت فشار و قطره ای در شهرستان و تسهیل در جهت تامین نهاده‌های دامی از مطالبات کشاورزان اسلامشهر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس با برشمردن مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسلامشهر، ارتقای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسلامشهر به اداره کل جنوب غرب استان تهران تسهیل و تکمیل مرکز فنی و حرفه ای خواهران در شهر چهاردانگه بعد از حدود ۱۲ سال را خواستار شد.

وی در حوزه نیرو نیز خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب و افزایش مخازن ذخیره آب آشامیدنی در نقاطی مثل گلدسته، احمدآبادمستوفی، واوان و شهرک امام حسین (ع) و اصلاح فرسودگی شبکه انتقال برق و توسعه این شبکه با توجه به حضور بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی و صنعتی و جمعیت کثیر در شهرستان اسلامشهر ضرورت دارد.

رئیس جمهور امروز در سفری یک روزه وارد اسلامشهر شد و پس از بازدید از چند طرح عمرانی در شورای اداری این شهرستان حضور یافت و در جمع قشرهای مختلف مردم سخنرانی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 10024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =