کد خبر 10060
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

همتی در نطق میان دستور:

مردم کماکان گرفتار روندها و کاغذبازی های گذشته هستند

مردم کماکان گرفتار روندها و کاغذبازی های گذشته هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری اینکه علیرغم مصوبه مجلس مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هیچ تسهیلی مشاهده نمی شود، گفت: مردم کماکان گرفتار روندها و کاغذبازی های گذشته هستند و ادامه این روند موجب فرار سرمایه های بیشتر از کشور می شود.

 به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۶ آذرماه) و در نطق میان دستور با تبریک هفته بسیج و پیروزی مقتدرانه و غرورآفرین تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ولز گفت: بسیجیان سلحشور و دلاور در هر زمان و هر جایی که لازم بود در خدمت نظام، مردم و امنیت بوده و هستند.

وی خطاب به نمایندگان، مردم و مسئولان، افزود: دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و علت وجود سیاست های مستقل، حمایت از مظلومان، ایستادگی در مقابل استکبار، خونخواران و ایستادگی پای حقوق مردم کماکان به شدت ادامه دارد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: دشمنان ما چون جرات و جسارت مقابله نظامی ندارند از شیوه های جدیدتر استفاده کرده و هر روز شیوه های پیشرفته را پیش می گیرند؛ اغتشاشات اخیر هم جنگ ترکیبی علیه کشور و ملت ایران بود که به راه انداختند.

همتی خطاب به مردم ایران با بیان اینکه میان اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد، گفت: علت بخشی از اعتراضات عملکرد ما مدیران، مسائل اقتصادی، معیشتی و وجود تبعیض و ناعدالتی است و این اعتراض به حق است و ما وظیفه داریم مشکلات و نگرانی های مردم را برطرف کنیم اما اغتشاش متفاوت است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استفاده از سلاح گرم و سرد، تخریب اموال عمومی و خصوصی، توهین به مقدسات و هدف قراردادن نیروهای حافظ نظم و امنیت و تعدادی از مردم اعتراض نیست بلکه قدم در مسیر براندازی محسوب می شود.

وی با یادآوری اینکه علیرغم مصوبه مجلس مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هیچ تسهیلی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: مردم کماکان گرفتار روندها و کاغذبازی های گذشته هستند و ادامه این روند موجب فرار سرمایه های بیشتر از کشور می شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم افزود: علیرغم دستور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی هنوز بانک ها از پرداخت ها به ویژه وام های اشتغال و ازدواج خودداری می کنند و مشکلات و روند پیچیده ای را جلوی پای مردم قرار می دهند و به گونه ای روال بر همان پاشنه سابق می چرخد.

همتی با بیان اینکه بازنشستگان کشور چشم انتظار همسان سازی حقوق هستند، گفت: لازم است اقدامات تسریعی در این رابطه انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم گذشت یک سال و بیشتر هنوز پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشده و مشکلات جدی را برای آنها به وجود آورده است؛ تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه با مشکل کم آبی مواجه هستند و علیرغم پیگیری ها و دریافت دستور اقدام جدی صورت نگرفته و از اجرای طرح محرومیت زدایی نیز خبری نیست.

وی یادآور شد: وزیر میراث فرهنگی علیرغم وعده هایش در حوزه انتخابیه حضور نیافت و هیچ توجهی هم به حضور باستانی، تاریخی، صنایع دستی وصنعت فرش ندارد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم افزود: کمبود پزشک متخصص و دارو مردم ایران به ویژه مردم حوزه انتخابیه را به شدت دچار مشکل کرده است امیدواریم مسئولان مربوطه رفع این مشکل را در دستور کار قرار دهند.

همتی ادامه داد: راه های روستایی هر ساله زیرسازی می شود اما از آسفالت آنها خبری نیست؛ چه کسی پیگیر این هزینه های بین المال است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار مردم از دولت و مجلس ورود جدی به حل مشکلات اقتصادی و معیشت است بنابراین باید از پیگیری طرح های دست دوم و سوم پرهیز کرد و مشکلات اساسی مردم را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام

کد خبر 10060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =