کد خبر 10061
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

عباسی:

وزارت بهداشت عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در دوران کرونا بررسی کند

وزارت بهداشت عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در دوران کرونا بررسی کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نیاز است که وزارت بهداشت عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در دوران کرونا و فروکش کردن آن بررسی و مشکلات موجود دو شهرستان و نارضایتی مردم را مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) و در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر مردم غیور ایران، مردان و زنان مقاوم و با عزتی که بر پای اعتقاد توحیدی، انقلاب اسلامی را با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رساندند و از آن در مقابل کودتاهای رسانه‌ای و نظامی و جنگ تحمیلی پاسداری کردند و همزمان سازندگی کشور را در ابعاد مختلف آغاز نمودند.

وی ادامه داد: درود بر امام خامنه‌ای )مدظله‌العالی( استکبارستیزی که با رهبری صادقانه و راهبردی خود کمر دیکتاتوران زمان را شکسته و در تمامی جبهه‌ها با اتکا به خداوند متعال و همراهی مردم، دشمنان را مغلوب کردند.

نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس تصریح کرد: سلام و خدا قوت به همه بسیجیان سلحشور و با ایمان که تاکنون در عرصه‌های مختلف، خط شکن و نظام را یاور بوده اند، یاد شهیدان هسته ای بخصوص شهید دکتر فخری‌زاده و شهید دکتر شهریاری را در این هفته گرامی می‌داریم.

عباسی اظهار کرد: هموطنان عزیز، جوانان پرشور و با انگیزه، امروز به برکت استمرار انقلاب اسلامی، ایران دیگری با جمعیت بیش از دو برابر سال ۱۳۵۷ درون مرزهای تثبیت شده حاصل از دفاع مقدس شکل گرفته است، این ایران با همه مشکلات قابل حل با بهره‌گیری از نظریه مقاومت در حال خنثی کردن تحریم‌های چند وجهی است که هر وجه آن، کشورهای دیگر را در کوتاه مدت از پای درمی‌آورد، اما امروز جمهوری اسلامی ایران اکثر نیازهای خود را تامین کرده و قدرت صادرات دارد.

وی افزود: امروز با بهره‌گیری از نظام آموزشی قدرتمند و به روز، معلمانی در مدارس و اساتیدی در دانشگاه ها داریم که یاد می‌دهند توان خود را باور داشته باشیم، پیشرفت علمی را رقم زده باشیم و با پشتوانه علم و فناوری تولید ثروت کنیم و در حوزه دفاعی علاوه بر دفاع از کشور در خارج از مرزهای تعریف شده به جبهه مقاومت امید ببخشیم.

نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس بیان کرد: ما توانسته‌ایم با پشتوانه اعتقادات اسلامی و هدایت فرمانده معظم کل قوا در مقابل برنامه بی‌دولت‌سازی منطقه بایستیم و نقشه‌های دیکتاتوران مستکبر را خنثی کنیم. کاستی‌های امروز ما را از حرکت بازنمی‌دارد نسلی که انقلاب را تجربه کرده فراموش نمی‌کند در زمانی که به سازندگی مشغول بودیم تجزیه‌طلبی و برادرکشی ناجوانمردانه را تحمیل کردند و نسل امروز ما با جنگ بزرگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی روبروست و مقاومت این نسل اگر دچار اشتباه محاسباتی نشود در ارزیابی امتیاز بالاتر از دوران مقدس را کسب خواهد کرد.

وی افزود: با ازدیاد جمعیت و رشد همه جانبه کشور، مدارس و دانشگاه‌ها از نظر کمی و کیفی بسیار رشد کرده‌اند و در نتیجه همه شهرها توسعه پیدا کرده‌اند، راه ها و راه آهن هزاران کیلومتر افزایش یافته‌اند، در حوزه سلامت و بسیاری از زمینه‌های علمی و فنی رشدی بی‌سابقه در دنیا داشته‌ایم. با حاکمیت تفکر علمی و انسجام مدیریت و جبران کمبودها و نابسامانی های گذشته حرکت شتابان دیگری در پیشرفت کشور خواهیم داشت.

عباسی یادآور شد: با سلام و خداقوت به مردم صبور و با فرهنگ کازرون و کوهچنار که میراث بیش از دو هزار سال تمدن را حفظ کرده‌اند یادآوری می شود با همت مردم و دولت شهر کازرون توسعه یافته و اکثر روستاها از آب، برق، گاز و تلفن بهره‌مند شده‌اند و در موارد لازم در آنها مدرسه وجود دارد. راه های فرعی و اصلی احداث شده است و از تلاش وزارت راه و شهرسازی در توسعه و ترمیم راه‌ها قدردانی می‌شود.

وی افزود: شهرستان کوهچنار شامل قائمیه، نودان و روستاهای آن نمونه بارزی از پیشرفت است و ایران کوچکی در منطقه در ۴۰ سال گذشته ایجاد شده و رو به پیشرفت است، جا دارد از ساخت و بهره‌برداری محور دوم راه تنگ ابوالحیات و دشت ارژن قدردانی کنیم، مردم خواستار تسریع در تکمیل و بهسازی راه قائمیه به راهدار هستند.

عباسی عنوان کرد: از دولت محترم خواهانیم به تکمیل سد نرگسی توجه بیشتری کند و زمینه توسعه کشاورزی و استمرار صنایع را در بخش جره و بالاده کازرون فراهم کند. پیمانکاران در منطقه مطالباتی دارند که پرداخت به موقع و به اندازه باعث تقویت مدیریت آنان و آرامش مردم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آب مشکل اصلی خشت و کنارتپه است وزارت نیرو به آن توجه کرده و به استمرار این توجه امیدواریم، به توسعه شهر نودان باید توجه ویژه ای شود راه در دو سمت پلان تپه شریانی است رسیدگی به موقع به آن باعث پیشرفت کشور خواهد شد. راه خشت به وحدتیه از مطالبات به حق مردم است راه بالاده به شیراز از مطالبات مردم بخش جره و بالاده است.

عضو کمیسیون  انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم کازرون و روستاهای پرجمعیت اطراف آن ضمن قدردانی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه رییس جمهور محترم و از بن‌بست خارج کردن کازرون به احداث تونل مقاومت هستند، حوزه سلامت در کازرون و کوهچنار  از پیشرفت مناسبی در سالهای گذشته برخوردار بوده است، در حال حاضر نیاز است که وزارت بهداشت عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در دوران کرونا و فروکش کردن آن را بررسی و مشکلات موجود دو شهرستان و نارضایتی مردم را مرتفع سازد.

انتهای پیام

کد خبر 10061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =