کد خبر 10066
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

پیرهادی مطرح کرد

تصمیم پارلمان اروپا برای تعلیق روابط با ایران کنشی ناشی از روحیه استعمارگرایانه غرب

تصمیم پارلمان اروپا برای تعلیق روابط با ایران کنشی ناشی از روحیه استعمارگرایانه غرب

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به تصمیم اخیرپارلمان اروپا در خصوص تعلیق تماس مستقیم با ایران هم گفت: چنین اقداماتی هیچ اثری عملی بر روابط بین المللی ایران ندارد و بیشتر یک شوی سیاسی و اقدام نمایشی و کنشی ناشی از روحیه استعمارگرایانه و هیاهوساز غربی‌هاست.

به گزارش نمایندگان ما، محسن پیرهادی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر پارلمان اروپا در خصوص تعلیق تماس مستقیم با ایران، گفت:چنین اقداماتی هیچ اثری عملی بر روابط بین المللی ایران ندارد و بیشتر یک شوی سیاسی و اقدام نمایشی است، کنشی که ناشی از روحیه استعمارگرایانه و هیاهوساز غربی هاست.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها به تبعیت از امریکا تلاش دارند که تمام کشورها مطیعشان باشند اما ایران در این مسیر دنباله‌رو خواست ومنافع آنها نیست، ادامه داد: پارلمان اروپا با این اقدام بیشتر به دنبال جلب توجه است، پارلمان اروپا نهاد بین‌المللی اثر گذاری نیست و جایگاه و ساختاری فرمایشی دارد و همواره از اختلافات سیاسی برای تبلغات به سود خود استفاده می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بیشتر اقدامات اروپایی‌ها برای هیاهوسازی رسانه‌ای است و می‌خواهند در لوای جنجال رسانه‌ای به مطلوب خود برسند، به همین دلیل در برخی موارد بی‌توجهی به اقدامات آنها بهترین پاسخ است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: در تقابل شکل گرفته میان ایران و غرب و جمهوری اسلامی ایران در حقیقت ‌آن کسی که ضرر می‌کنند، آنها هستند نه ایران؛ جایگاه استرات‌ژیک، منابع و توانمندی‌های انسانی و علمی و سطح اثرگذاری ایران درمنطقه ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود اگر کشوری بخواهد رابطه اش را با ایران قطع کند خودش متضرر شود.

افزایش سطح غنی سازی جز حقوق بین المللی ایران است

نایب رئیس فراکسیون انقلاب در ادامه درباره تاثیرغنی سازی ۶۰ درصدی ایران بر احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام، گفت: افزایش سطح غنی سازی به ۶۰ درصد، براساس قوانین "ان پی تی" و حق طبیعی ایران است، جمهوری اسلامی همواره اعلام کرده که به دنبال دستیابی توانمندی هسته‌ای است، اما به دلایلی به صورت داوطلبانه این روند را تا حدودی متوقف کرده بود و از سرگیری مجدد این پروسه غنی سازی ۶۰ درصدی اقدام عجیب یا غیر متعارفی نیست.

پیرهادی یادآور شد: ایران همواره در صدد اثبات حسن نیتش به طرف‌های درگیر در پرونده هسته‌ای بوده و در این مسیر تا آنجا که میسر بوده گام برداشته است اما زمانی که غرب با موج سواری از ناآرامی‌های اخیر کشور در صدد مطالبه به مطلوب خود است و به نوعی می‌خواهد از ایران باج بگیرد و با بی شرمی علیه ایران قطعنامه صادر می کنند چرا ایران در چارچوب قوانین و حقوق بین المللی اش اقدام نکند؟

وی افزود: منع ایران از افزایش سطح غنی سازی در حالی محل مانور کشورهای اروپایی‌ها و امریکاست که اغلب دارای تسلیحات و بمب هسته‌ای هستند و برخلاف ایران، منع اخلاقی و اصولی هم برای استفاده از بمب هسته ای ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: غرب در حال پمپاژ اخبار دروغ در جهان به سود خود هستند و از نفوذ رسانه‌ایش در جهت تامین منافع سیاسی خود بهره می‌برند و برهمین اساس هم به گونه‌ای رفتار می‌کنند که دیگر کشورها را در دستیابی به حقوق شان منع می‌کنند و به گونه‌ای علیه آن مانور رسانه‌ای می‌دهند که گویی بزرگترین ظلم به بشریت در حال رخ دادن است، درحالی که اصل ماجرا تمامیت خواهی آنان علیه حقوق یک ملت است. به همین دلیل هیاهوسازی و غوغاسالاری غرب نباید به سدی در مسیرکشور و ملت‌ها بدل شود.

انتهای پیام

کد خبر 10066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =