کد خبر 10080
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

گزارش اختصاصی؛

جنجال دانشجویان معترض در اغتشاشات اخیر، برایشان دردسر ساز شد!

جنجال دانشجویان معترض در اغتشاشات اخیر، برایشان دردسر ساز شد!

شهریور ماه ۱۴۰۱ بود که در پی فوت مهسا امینی، تجمعات ضد حجاب در دانشگاه های مختلف کشور برپا شد و اینک مجلس برای مجازات دانشجویان متخلفی که در تجمعات غیر قانونی در دانشگاه ها، حضور داشتند طرح حمایت از جامعه علمی کشور و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی را قرار داده است.

پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما: شهریور ماه ۱۴۰۱ بود که در پی مرگ مهسا امینی، تجمعات ضد حجاب در دانشگاه های مختلف کشور صورت گرفت، و اینک مجلس برای مجازات دانشجویان متخلفی که در تجمعات غیر قانونی در دانشگاه ها، حضور داشتند طرح حمایت از جامعه علمی کشور و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی را قرار داده است.

در پی این مسئله، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی را برای ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان «هنجارشکن» تهیه کردند که این طرح در سامانه قانون گذاری و نظارت مجلس ثبت شده است که طبق این طرح دانشجویان هنجارشکن، به مدت ۱۰ سال ممنوع الخروج خواهند شد.

 در این باره، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اعتراضات قانونی مردم از اغتشاشات جدا شود، اگر کسی اعتراضی دارد باید بتواند در چهارچوب قانون اعتراض خود را مطرح کند، باید بتوان افرادی که ضدانقلاب بوده و به دنبال اغتشاش هستند را از مردمی که اعتراض قانونی دارند تفکیک کنیم.  

البته در این میان دانشجویانی هم بودند که برای مقابله با اغتشاشات اخیر گرد هم آمدند تا پاسخ دندان شکنی به این اعتراضات بدهند، برای مثال در آبان ۱۴۰۱، همزمان با برخی از دانشگاه‌های کشور، جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با برپایی راهپیمایی خواستار برخورد قاطع با عوامل و مسببان ناآرامی و اغتشاشات اخیر به ویژه حادثه تروریستی شیراز شدند.

 طرح حمایت از جامعه علمی کشور و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی، در سامانه قانون گذاری و نظارت مجلس ثبت شدن نامه اجرایی شورای مذکور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از ابلاغ قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

انتهای پیام

کد خبر 10080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =