کد خبر 10086
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

سیاهکلی در گفتگو با نمایندگان ما:

آیین‌نامه واردات خودرو هنوز ایرادات اساسی دارد

آیین‌نامه واردات خودرو هنوز ایرادات اساسی دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آیین‌نامه واردات خودرو هنوز ایرادات اساسی دارد و باید این ایرادات رفع شود.

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره آخرین وضعیت واردات خودرو، اظهار داشت: آیین نامه واردات خودرو ایرادت اساسی دارد و دولت باید این ایرادات را مرتفع کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اعلام شده است واردات خودرو برخلاف برنامه ششم توسعه است. علاوه بر این، مسئله اسقاط خودرو هم به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که هنوز مسئله اسقاط خودرو حل نشده است، چگونه می‌خواهیم خودرو وارد کنیم؟

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نامه باید مفسر قانون باشد و شیوه اجرای قانون را به ما بگوید، اما آیین‌نامه واردات خودرو اینگونه نیست و با قانون مجلس تفاوت دارد.

سیاهکلی تاکید کرد: در قانون مجلس آمده است که واردات خودرو انجام شود تا عرضه و تقاضای خودرو با هم تناسب داشته باشند، چرا که میزان تولید خودرو و عرضه آن بسیار کمتر از نیاز جامعه است و برای تنظیم بازار، کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو، ایجاد رقابت در بازار خودرو و ورود تکنولوژی جدید قرار بر این شد که واردات خودرو انجام شود و آئین نامه واردات خودرو باید این موارد را پوشش دهد.

انتهای پیام

کد خبر 10086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =