کد خبر 10090
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

پورابراهیمی با انتقاد شدید از اتفاقات بازار سرمایه:

جای تاسف است که سازمان بورس به جای حداکثرسازی منافع سهامداران سیاسی کاری می کند

خاندوزی: هیچ نماینده ای در بحث مدیریت بورس مداخله ای نداشته است
جای تاسف است که سازمان بورس به جای حداکثرسازی منافع سهامداران سیاسی کاری می کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جای تاسف است که سازمان بورس به جای رفتار تخصصی و حرفه ای و پیگیری موضوعات اساسی بازار سرمایه و حداکثرسازی منافع سهامداران، به سیاسی کاری مبادرت نموده است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه ۷ آذرماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونانش برگزار شد، از اتهامات ناروای مطروحه توسط عضو شورای عالی بورس درخصوص کمیسیون اقتصادی مجلس به شدت انتقاد کرد و گفت: اتهامات بی پایه و اساس و بداخلاقی‌های انجام شده درخصوص اعضای محترم کمیسیون اقتصادی را در راستای صیانت از جایگاه مجلس از طریق مراکز قضایی پیگیری خواهم کرد.

وی خطاب به احسان خاندوزی ادامه داد: آقای وزیر؛ جنابعالی که در جریان کلی امور مربوط به تشکیلات سازمان بورس هستید، لذا سوال بنده از شما این است که چرا در مقابل اتهامات بی پایه و اساس و اقدامات مخرب سازمان بورس علیه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شفاف سازی نکرده و در این مورد سکوت اتخاذ کردید؟ این نحوه رفتار با هیچ بیانی قابل توجیه نیست که کسی بخواهد به تخریب مجلس و کمیسیون اقتصادی بپردازد و شخص وزیر هیچ واکنشی در بیان حقایق نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: جای تاسف است که سازمان بورس به جای رفتار تخصصی و حرفه ای و پیگیری موضوعات اساسی بازار سرمایه از طریق مجلس و دولت و حداکثر سازی منافع سهامداران، به سیاسی کاری مبادرت نموده است که نتیجه آن تخریب رابطه میان مجلس و دولت بوده و قطعاً سهامداران میلیونی بورس و بازار سرمایه متضرر می شوند، بنابراین از آقای رئیس جمهور درخواست دارم به صورت جدی به این رویکرد غیرحرفه‌ای ورود کرده و تصمیم مقتضی اتخاذ فرماید.

تکذیب صریح ادعای مداخله نمایندگان مجلس در مدیریت بورس

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با اشاره به همکاری مجلس با دولت گفت: مطالب مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای عالی بورس که برای اولین بار در یک سال اخیر در جلسه این شورا شرکت کرده، موجب تخریب روابط دولت و مجلس می شود و نظر یک عضو شورای بورس به معنای نظر وزارت امور اقتصادی نیست و شخص ایشان باید پاسخگوی اظهارات خود باشد و ضوابط قانونی باید در این خصوص اعمال شود.

وی اظهار کرد: نظر وزارت امور اقتصادی درخصوص مسائل مطرح شده در سایت رسمی این وزارتخانه به صورت کامل تشریح شده است، این اظهارات در شرایط فعلی به نفع اقتصاد و بورس نیست، لذا نباید اجازه داد جو تقابلی ایجاد شود.

رئیس شورای عالی بورس ادامه داد: در صورت تخلف در سازمان بورس حتما برخورد می شود و با صراحت می گویم در بحث مدیریت بازار سرمایه از طریق هیچ نماینده ای مداخله ای صورت نگرفته است و همچنین دولت آقای رئیسی مداخله پذیر نبوده و همه چیز براساس روال قانونی پیش رفته و می رود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان سوالات مختلفی در حوزه‌های مالیاتی، بورس، مناطق آزاد و امور بانکی از وزیر اقتصاد و معاونانش مطرح کردند و وی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

انتهای پیام

کد خبر 10090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =