کد خبر 10250
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

در نشست علنی امروز؛

ایزدخواه از پاسخ وزیر اقتصاد درباره مالیات مضاعف بر بنگاه داری بانک ها قانع شد

ایزدخواه از پاسخ وزیر اقتصاد درباره مالیات مضاعف بر بنگاه داری بانک ها قانع شد

نماینده مردم تهران در مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد درباره اجرای حکم قانون مالیات مضاعف بر بنگاه داری بانک ها قانع شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه)  از پاسخ وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره وضعیت اجرای حکم قانونی مالیات مضاعف بر بنگاه داری بانک ها با توجه به آنکه وزیر وعده ارائه لایحه اصلاحی به مجلس را داد و همچنین اینکه عملکرد سال ۱۴۰۱ به اندازه تمام ۵ سال از دست رفته باشد، قانع شد.

علی نیکزاد خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آقای ایزدخواه گفتند که از پاسخ وزیر قانع شدند لذا آن را به رأی نمی‌گذاریم اما عدم بنگاهداری بانک‌ها، تأکید مقام معظم رهبری بوده  لذا درباره حضور بانک‌ها در برج‌سازی و ساخت و ساز و مسکن و زمین و عدم واگذاری اموال مازاد بانک‌ها تدبیری داشته باشید تا نمایندگان دیگر مجبور به طرح سوال نشوند.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح سوال روح الله ایزدخواه از سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، این سؤال در جلسه رسمی مورخ ۰۳ / ۰۵ / ۱۴۰۱ کمیسیون با حضور نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال شد.

وی در توضیح سوال این نماینده، اظهار کرد: براساس قانون رفع موانع تولید، بنا بوده است از سال ۹۵ مالیات بر درامد فعالیت های بنگاه داری و سهامداری بانک ها با پایه ۲۸ درصد شروع و سالانه سه درصد اضافه شده تا به ۵۵ درصدبرسد. یعنی در سال ۱۴۰۱ باید مالیات ۴۶ درصدی بر فعالیت های بنگاه داری و سهامداری بانک ها وضع شود. به همین جهت این نماینده خواستار توضیح درباره وضعیت اجرای این ماده قانونی از سال ۹۵ تاکنون و موانع پیش روی اجرای قانون و همچنین برنامه وزیر برای اجرای آن در سال ۱۴۰۱ شد.

انتهای پیام

کد خبر 10250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =