کد خبر 10258
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

جمیری در نطق میان دستور:

زندگی بر مردم بسیار سخت شده و تبعات آن برای نظام سخت تر

زندگی بر مردم بسیار سخت شده و تبعات آن برای نظام سخت تر

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: دولتمردان، مردم صداقت می خواهند، سلامت و عدالت می خواهند، همراهی و همدردی می خواهند. قرار بود نوکران ولی نعمتان خود باشیم، مردم مبارزه کردند تا روش ها عوض شود و ارزش ها حاکم شود نه اشخاص عوض شوند و روش ها باقی بماند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی امروز(سه شنبه ۱۵ آذرماه) و در نطق میان دستور ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: خداوند متعال را سپاس می گویم که توفیق حیات در سایه نظام اسلامی و خدمت به مردم مومن، بصیر و استکبار ستیز را عنایت فرمود مردمی شریف و مجاهد که با جهاد مبتنی بر ایمان به سلطه آمریکای جنایتکار پایان بخشیدن و با حفظ روحیه انقلابی تا کنون فتنه های متعدد سلطه جویان به سرکردگی آمریکا را نقش برآب کرده اند.

وی ادامه داد: آنچه در دو ماه اخیر معاندین نظام در کف خیابان ها با صرف هزینه میلیاردها دلاری به نمایش گذاشتند اعتراض نبود بلکه کینه دشمن بود که در قالب اعتراض تعدادی فریب خورده به تحریک ایادی خود فروخته اغتشاشات و نا امنی، ایجاد رعب و وحشت، تخریب اموال عمومی، ترور و توهین به پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و اماکن مذهبی رقم زده شد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس اظهار داشت: اعتراض و انتقاد حق قانونی مردم است که باید زمینه مناسب آن فراهم باشد تا مورد سوء استفاده واقع نشود. مجلس که خود به عنوان خانه ملت بیشترین همدلی و همراهی را با اقشار مختلف مردم داشته و نمایندگان پاسخگوی مراجعین و تجمع کنندگان مقابل مجلس بوده اند باید هوشمندانه زمینه بهره مندی هر چه بهتر از فرصت قانونی را برای عمومی فراهم کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد بستر و ریشه اعتراضات مسائل معیشتی و معضلات حل نشدنی اجتماعی است و عموما معترضین هیچ تمایلی به رفتار های خشن و اغتشاش ندارند. رفتار خشن و آشوب، تخریب اموال عمومی ریشه در عناد و کینه آمریکای جنایتکار نسبت به اسلام عزیز و ایران اسلامی دارد که این دو باید دقیقا تفکیک شود.

جمیری اظهار داشت: اغتشاش، ترور جزو خوی استکباری آمریکا است که از اول پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی از هر فرصتی برای تحقق آن استفاده کرده است. دولتمردان اگر ریشه خشونت کینه دشمن است که هست ریشه اعتراض که بستر فتنه دشمن است فاصله گرفتن ما از سبیل حق در عمل است.

وی مطرح کرد: روزی هر چه امام فرمود عمل کردیم تا انقلاب به پیروزی رسید و همه بی ادعا به میدان آمدند تا دفاع مقدس با سرافرازی به پایان برسد و همه قدرت ها در شکست نظام اسلامی ناکام بماند، با شکل گیری دولت سازندگی و بعد از آن دولت اصلاحات دلبستگی به قدرت و ثروت، دوری از ارزش های مورد قبول مردم، غفلت از رهنمود و وصیت های حضرت امام(ره)، عدم درک درست یا تقابل نسبت به منویات حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی که انقلابی بودن، بود و انقلابی ماندن، ساده زیستی بود و مردم دار، اتحاد بود و قانونمداری، پرهیز از دنیاطلبی بود و استکبار ستیزی، ارتباط با مردم بود و توجه به پا برهنه ها، توجه به جوانان و حفظ فضای سیاسی دانشگاه با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی، مهندسی فرهنگی، توجه به آموزش و پرورش به جایگاه معلمان و ۱۰ ها توصیه دیگر مورد غفلت یا تقابل واقع شد تا آنچه نباید را امروز شاهد باشیم.

این نماینده افزود: دولتمردان، مردم صداقت می خواهند، سلامت و عدالت می خواهند، همراهی و همدردی می خواهند. قرار بود نوکران ولی نعمتان خود باشیم، مردم مبارزه کردند تا روش ها عوض شود و ارزش ها حاکم شود نه اشخاص عوض شوند و روش ها باقی بماند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس اظهار داشت: اگر دولت ها به وظایف خود عمل می کردند مردم دو روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۵۰ سال بلاتکلیف نبودند. مردم خارک این حافظان صادرات نفت کشور از سند مالکیتی خانه مسکونی خود محروم نبودند و از ضعف آبرسانی، برق رسانی و نبود وسیله حمل و نقل مسافری، کمبود زیر ساخت های درمان رنج نمی بردند.

جمیری گفت: چرا بلاتکلیف شناورهای صید صنعتی که حدود ۲ سال متوقف اند با وجود نظر مساعد رئیس جمهور و رئیس مجلس پایان داده نمی شود؟ چرا با این همه پتانسیل های مادی و معنوی بوشهر از نیروهای متخصص و بومی استفاده نمی شود و جوانان از بیکاری رنج می رند. چرا منابع حاصل از وصلت های اجتماعی نفت و گاز پتروشیمی نباید عادلانه در استان  توزیع شود و چرا باید منابع مادی و گردش ثروت ناشی از فعالیت های اقتصادی شرکت های بزرگ نفتی و گازی و پتروشیمی نصیب مرکز و مرکزنشین ها و دود و آلودگی ها نصیب مردم استان بوشهر باشد.

وی ادامه داد: سرعت بخشی به پروژه های احداث و تکمیل جاده های مواصلاتی و توسعه بندری بنادر شمالی استان و همچنین اتمام پروژه آب شیرین کن و فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم و حل مشکل فاضلات عالیشهر به وزرای مربوطه تذکر داده و نهایی کردن شیوه نامه ته لنجی را به وزیر کشور با تذکر جدی درخواست می کنم.

این نماینده خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور، ظاهرا دست هایی در کار است که هیچ کدام از مسائل کشور حل نشود، در پیچ و خم های اداری از سطوح ملی تا محلی بماند تا مردم مأیوس و نا امید شوند قرار بود با صدور کارت الکترونیک و حفظ قیمت ها بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ افزایش ناشی از حذف ارز ترجیحی کنترل شود با آنها که وعده داده بودند برخورد کنید و برای حل مشکل معیشت مردم چاره کنید. زندگی بر مردم بسیار سخت شده و تبعات آن برای نظام سخت تر.

وی توصیه کرد: آقای رئیس جمهور از نیروهای کارآمد و صالح استفاده کنید، در دایره محدود، رفقای سیاسی از طیف خاص برای یکدیگر جایگاه نتراشند که سرنوشت دولت های سابق برای شما رقم خواهد خورد. توجه به ارتقاء سطح زندگی فرهنگیان و ایجاد جاذبه برای ورود انسان های با استعداد و با انگیزه به آموزش و پرورش و با توسعه دانشگاه فرهنگیان را توصیه می کنم.

انتهای پیام

کد خبر 10258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =