کد خبر 10448
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

قاسم پور:

در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن هیچ بندی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد

در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن هیچ بندی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن و آیین کار اکوسوک هیچ بند تصریحی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد، گفت: این بدعت و درخواست با انگیزه سیاسی و برای اعمال فشار صورت گرفته و توجه کمیسیون مقام زن به آن، این نهاد را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد می‌کند که می‌تواند در بلندمدت موجب به محاق رفتن مسائل زنان در بازی‌های سیاسی شود.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد  لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن گفت: عضویت ایران در این کمیسیون بر مبنای قانونی و مبتنی بر حقوق بین‌الملل و با رأی بالای اعضای اکوسوک صورت گرفته است.

وی افزود: ضمن آنکه کشورهایی فرصت عضویت در کمیسیون مقام زن را می‌یابند که عموماً سطح قابل قبولی از شاخص‌های آموزش، بهداشت، مشارکت اجتماعی و اقتصادی و... داشته باشند و ایران از این نظر برای رأی‌دهندگان شرایط مقبولی داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه در قطعنامه تأسیسی کمیسیون مقام زن و آیین کار اکوسوک هیچ بند تصریحی در مورد تعلیق عضویت یا اخراج اعضا وجود ندارد، گفت: همه این‌ها گویای این است که این درخواست و بدعت با انگیزه سیاسی و برای اعمال فشار صورت گرفته و توجه کمیسیون مقام زن به آن، این نهاد را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد می‌کند که می‌تواند در بلندمدت موجب به محاق رفتن مسائل زنان در بازی‌های سیاسی شود.

قاسم پور  یادآور شد: این حرکت سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکایی که بارها با تحریم های ظالمانه نقض حقوق زنان و کودکان ایرانی را رقم زدند، بیش از پیش نشان می دهد که مسائل حقوق بشر و زنان ابزاری برای بازی های سیاسی شان است.

انتهای پیام

کد خبر 10448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =