کد خبر 10453
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

جوکار:

شوراها پارلمان های محلی بوده و باید بتوانند فارغ از دولت ها تصمیم گیری کند

شوراها پارلمان های محلی بوده و باید بتوانند فارغ از دولت ها تصمیم گیری کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اهمیت چابک سازی دولت گفت: مسائل باید به مردم واگذار شود و شوراها باید نقش بیشتری بگیرند چراکه شوراها پارلمان های محلی بوده و باید بتوانند فارغ از دولت ها تصمیم گیری کند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در راس هیئتی از این کمیسیون به شهرستان شیراز و مرودشت سفر کرده بود امروز(پنجشنبه، ۲۴ آذر ماه) با حضور در شهرداری مرودشت در نشست مشترک کمیسیون امور داخلی کشور با شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران مرودشت پاسارگاد و ارسنجان شرکت کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور ساختار حکمرانی وسیعی از وزیر تا دهیار در روستاها دارد گفت لازم است هر چه سریعتر آیین نامه درآمدهای پایدار در وزارتخانه تدوین و ابلاغ شود که اخیراً این موضوع را از وزیر کشور خواسته ایم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه شوراها را نهادی مردم پایه عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم دولت چابک شده و به موضوعات راهبری برسد باید مسائل به مردم واگذار شود و در این راستا شوراها نقشه بیشتری بگیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شوراها پارلمان های محلی هستند و باید بتوانند فارغ از دولت‌ها تصمیم‌گیری کنند خاطرنشان کرد: همچنین حق مردم است که از آرای نمایندگان خود در مجلس و شوراها مطلع باشند که روند آن در حال اقدام و انجام است.

کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه وزارت کشور بر این باور است که در حکمروایی باید از سهم دولت کم و به مردم داده شود که تبلور آن در شوراها است اظهار داشت: متاسفانه کشور گران و شوراها گرانتر اداره می‌شود که باید تلاش کرد با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری را ایجاد کرد.

 وی در ادامه بر ایجاد اطلس سرمایه گذاری برای روشن شدن مسیر برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

معاون وزیر کشور در پایان یکی از روش های درآمدزایی برای شهرداری ها را دریافت وام عنوان کرد و افزود: طبق قانون اگر ۴ میلیارد تومان وام دریافت کرده و بیش از یک میلیارد تومان آن را پس داده باشید امکان دریافت مجدد وام را دارید که می توانید از این فرصت برای حل مشکلات مناطق خود استفاده کنید.

در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران مرودشت پاسارگاد و ارسنجان به بیان دغدغه های خود از جمله مشکل حوزه آب و بهداشت آسفالت کوچه ها ورود افراد غیرمتخصص به عرصه کاندیداتوری انتخابات شوراها طرح‌های تفصیلی افزایش اختیارات شوراهای شهر مسکن ملی نحوه تخصیص بودجه دهیاریها مدیریت بحران آب های روان وابستگی مالی شورای شهر به شهر دارید میزان سهام شهرداری های کشور در سازمان همیاری ها بیمه شوراها و میزان نظارت شورا و شهرداری ها پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 10453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =