کد خبر 10798
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

نظری خانقاه:

دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را زودتر از لایحه بودجه تقدیم مجلس کند

دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را زودتر از لایحه بودجه تقدیم مجلس کند

نماینده مردم خلخال در مجلس یازدهم از اصرار رئیس مجلس بر ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه پیش از لایحه بودجه ۱۴۰۲ از سوی دولت تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) و در تذکری به استناد بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: حفظ شأن و جایگاه مجلس از وظایف نمایندگان است، از این رو از رئیس مجلس تشکر می کنم که اصرار دارد، اول برنامه هفتم توسعه ارائه شود و بعد بودجه و مانند سال گذشته در تبصره ای در لایحه بودجه، برنامه توسعه تمدید نشود، چرا که برای حرکت نیاز به چراغ راه داریم.

وی تاکید کرد: اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است، قانون برنامه بعد از اتمام این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار است و این سند بالادستی است، به دولت تاکید می کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را، و در رسانه ها مجلس را تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم بیان کرد: لایحه برنامه توسعه باید دقیق و متناسب با مسائل داخلی و خارجی، نقاط ضعف و قدرت کشور باشد تا بتواند مشکلات را حل کند، از سوی دیگر جمعیت اساس لایحه بودجه است، اینکه بگوییم ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل در مرکز استان است و بیشترین اعتبار را به آن بدهیم و مناطقی که دارای جمعیت کمتری هستند را در اولویت قرار ندهیم، برخلاف انسانیت و اسلام است، چرا که اسلام تاکید دارد که هر فرد حرمت دارد.  

انتهای پیام

کد خبر 10798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =