کد خبر 10830
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

حدادی مطرح کرد

تعیین محدوده های جدید حوزه های انتخابیه/ تعداد افزایش نمایندگان برای استان‌های مختلف مشخص شد

تعیین محدوده های جدید حوزه های انتخابیه/ تعداد افزایش نمایندگان برای استان‌های مختلف مشخص شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در این نشست ضمن تعیین محدوده های جدید حوزه های انتخابیه، تعداد افزایش نمایندگان برای استان‌های مختلف مشخص شد. این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۸ دی ماه) این کمیسیون با اشاره به دستورکار این جلسه مبنی بر بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرائی، گفت: در این جلسه افزایش تعداد چهل نماینده صورت گرفت و محدوده حوزه‌های انتخابیه تعیین شد.

وی در ادامه به بیان میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه اشاره و بیان کرد: بر این اساس برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گفتنی است این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

انتهای پیام

کد خبر 10830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =