کد خبر 10832
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

اعظمی:

مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی معدوم سازی ۱۵میلیون تخم مرغ‌ نطفه دار حاضر نشدند

مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی معدوم سازی ۱۵میلیون تخم مرغ‌ نطفه دار حاضر نشدند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به منظور بررسی مسائل معدوم سازی تخم مرغ‌های نطفه دار از معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه و تعدادی از اعضای آن به کمیسیون دعوت شده بود که معاون وزیر در این نشست برای ارائه توضیحات حاضر نشد.

به گزارش نمایندگان ما، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت:  با توجه به انتشار اخبار پیرامون معدوم سازی تخم مرغ‌های نطفه دار و همچنین خارج کردن بخشی از آنها از چرخه تولید نشستی امروز در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی مسائل معدوم سازی تخم مرغ‌های نطفه دار که حدود ۱۸ روز در دستگاه جوجه کشی قرار گرفته اند و بخشی دیگر نیز که از چرخه حذف شده اند از معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه و تعدادی از اعضای آن به کمیسیون دعوت شده بود که معاون وزیر در این نشست برای ارائه توضیحات حاضر نشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در نشست کمیسیون حاضر نمی‌شود عملا باید اقدام و تصمیمات آنها را دارای اشکال بدانیم، عنوان کرد: در سال های گذشته ماهانه به ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه نیاز داشتیم چگونه شده است که میزان نیاز کشور به ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه کاهش پیدا کرده، اگر به چنین عددی رسیده اند باید از ماه‌های قبل اطلاع می‌دادند تا تولیدکنندگان متحمل هزینه نمی‌شدند.

اعظمی گفت: دستورکار دیگر کمیسیون کشاورزی معرفی ۴ نفر به عنوان کاندیدای عضویت ناظر در شورای عالی قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که زارعی کیاپی، علیرضا نظری، سمیه رفیعی و علیرضا عباسی به صحن علنی معرفی می‌شوند تا از میان آنها دو نفر انتخاب شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد افزود: با انتخاب اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست معین الدین سعیدی و حسین رئیسی به عنوان اعضای کمیسیون مشترک طرح خدمت و محرومیت زدایی انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد خبر 10832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =