کد خبر 10834
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

رئیس گروه پارلمانی ایران در APA در دیدار با نمایندگان پارلمان کامبوج:

نقش کشورها در مجمع مجالس آسیایی اثرات قابل توجهی دارد

نقش کشورها در مجمع مجالس آسیایی اثرات قابل توجهی دارد

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA در دیدار با نمایندگان پارلمان کامبوج، گفت: همکاری کشورهای عضو APA می‌تواند در ارتقاء کیفی فعالیت‌های این مجمع و در راستای اهداف مطرح شده در منشور این سازمان اثرات قابل توجهی را داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، هیئت پارلمانی کشورمان امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، با نمایندگان پارلمان کامبوج دیدار و گفتگو کرد.

علی علی‌زاده، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت کشورها در مجمع مجالس آسیایی گفت: همکاری کشورهای عضو APA می‌تواند در ارتقاء کیفی فعالیت‌های این مجمع در راستای اهداف مطرح شده در منشور این سازمان اثرات قابل توجهی را داشته باشد.

علی‌زاده، مناسبات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کامبوج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعاملات اثرگذار میان دو کشور از جمله عوامل مهم در جهت تقویت همکاری‌های ما در مجامع بین المللی است.

غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، در ادامه این دیدار به سابقه همکاری‌ها میان ایران و کامبوج اشاره کرد و گفت: مشارکت نمایندگان پارلمان کامبوج در فعالیت‌های این مجمع به ویژه در تنظیم و تقویت اسناد پایه APA قابل تحسین است.

نوری قزلجه حضور و مشارکت کشورها در سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی را نشان از اهتمام کشورهای عضو در راستای اهداف این نهاد بین المللی دانست.

دیدار علی علی‌زاده مراغه، محمدمهدی زاهدی، غلامرضا نوری قزلجه در دیدار با نمایندگان پارلمان کامبوج

ساکوم: علاقمندیم از تجربه ایران درباره زندگی افراد با ادیان مختلف استفاده کنیم

تی ساکوم، رئیس هیئت پارلمانی کامبوج در APA، ضمن اظهار رضایتمندی از مناسبات میان دو کشور در سطوح دوجانبه و چندجانبه اظهار داشت: علاقمندیم از تجربه جمهوری اسلامی ایران در خصوص زندگی مسالمت آمیز افراد با ادیان و گرایش های مختلف استفاده کنیم.

رئیس گروه پارلمانی کامبوج، در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۷ جولای در این کشور، گفت:  از مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنیم تا در این انتخابات به عنوان ناظر حضور یابد.

قابل ذکر است، محمدمهدی زاهدی، عضو دیگر گروه پارلمانی کشورمان نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

کد خبر 10834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =