کد خبر 11077
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

در دیدار اعضای هیات رییسه مجلس با رییس جهاد دانشگاهی مطرح شد

حمایت مجلس از فعالیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

حمایت مجلس از فعالیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

در دیدار اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس جهاد دانشگاهی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فناورانه، نوآورانه و فرهنگی جهاددانشگاهی در بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید شد.

به گزارش نمایندگان ما، حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی با حضور در مجلس شورای اسلامی با سیدمحسن دهنوی؛ احمد نادری؛ سیدنظام الدین موسوی، محمدرضا دشتی اردکانی و محمد رشیدی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به بودجه پیش‌بینی‌شده برای جهاد دانشگاهی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تاکید کرد: مجموع بودجه‌ای که به‌صورت سالانه در لایحه تقدیمی از سوی دولت برای ردیف اصلی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود اندک است و با توجه به گستردگی فعالیت‌های علمی، فناورانه، نوآورانه در حوزه‌های مختلف پژوهشی و برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در کل کشور و همچنین تعداد نیروی انسانی فعال در این نهاد انقلابی، این میزان بودجه کفاف فعالیت‌های این نهاد را نمی‌دهد.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: در سال گذشته نیز در مواردی مانند حمایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در بخش درمان ناباروری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان و همچنین تعدادی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در قالب تبصره‌های ۱۴ و ۱۷ قانون بودجه تصویب شد و این در حالی است که تخصیص بودجه جهاد دانشگاهی تا به امروز بسیار اندک بوده است.

مسلمی نائینی بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از جهاد دانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ و تخصیص اعتبارات بیشتر باهدف توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه جهاد دانشگاهی در کل کشور تاکید کرد.

سیدمحسن دهنوی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جهاد دانشگاهی و تخصیص بودجه به این نهاد انقلابی در فرآیند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت: در خصوص افزایش تخصیص بودجه ردیف‌های جهاد دانشگاهی پیگیری لازم انجام خواهد شد. در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز قطعاً پیگیر خواهیم بود که علاوه بر تکرار ردیف‌های پیش‌بینی‌شده در سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش بودجه جهاد دانشگاهی نیز باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری افزود: پیگیری خواهیم کرد که پروژه بیمارستان تخصصی زنان که از سوی جهاد دانشگاهی در حال ساخت است با حمایت مجلس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرانجام برسد.

احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های مثبت جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، گفت: این مجموعه انقلابی فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های متعدد مانند درمان ناباروری، پیشگیری و درمان سرطان پستان، فعالیت‌های فنی و مهندسی و کشاورزی و همچنین فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دارد و لازم است با اختصاص بودجه به این نهاد، از فعالیت‌های مذکور حمایت شود.

وی بر ضرورت تخصیص بودجه‌های پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: تخصیص بودجه از محل تبصره ۱۴ اندک بوده است و با توجه به اینکه بخشی از بودجه جهاد دانشگاهی نیز از محل همین تبصره است، لازم است سازمان برنامه‌وبودجه در زمینه تخصیص بودجه این نهاد تا پایان سال عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: از گذشته با فعالیت‌های جهاددانشگاهی آشنایی داشته‌ایم و قطعاً با حمایت کامل از این نهاد انقلابی، شاهد توسعه فعالیت‌ها در کشور خواهیم بود.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور مورد تاکید و حمایت اعضای هیات رییسه مجلس است و در بودجه سال جاری از این نهاد حمایت خواهیم کرد.

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: سال گذشته نیز از جهاد دانشگاهی حمایت کردیم و بودجه خوبی به این مجموعه اختصاص یافت، ولی با توجه به اینکه درصد تخصیص تا این لحظه اندک بوده است، لازم است پیگیری لازم از سازمان برنامه‌وبودجه انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر 11077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =