کد خبر 11086
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

نجفی در گفتگو با نمایندگان ما:

تنها ۱۲ درصد از اعتبارات بخش عمران در سال جاری محقق شده است

تنها ۱۲ درصد از اعتبارات بخش عمران در سال جاری محقق شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال جاری تنها ۱۲ درصد از اعتبارات بخش عمران در بودجه امسال محقق شده است.

ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نمایندگان ما، اظهار داشت: علیرغم اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه امسال اعتبارات عمرانی بودجه سال ۱۴۰۱ تنها ۱۲ درصد محقق شده است.

وی افزود: طبیعی است وقتی که این چنین باشد ما نمی توانیم شاهد تکمیل پروژه ها و یا اجرای پروژه جدید عمرانی در کشور باشیم البته برای پیشبرد امور وزیر می تواند با مشارکت بخش خصوصی نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت وعده ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را داده که ساخت این تعداد خانه آن هم در شرایط فعلی برای دولت بسیار سخت است.

نجفی خاطرنشان کرد: دولت نمی تواند به تنهایی کار ساخت مسکن را به پیش ببرد. پس بهتر است به جای این کار در صدور پروانه و مجوز ساخت توسط شهرداری ها در شهر ها و بنیاد مسکن در روستاها سهولت ایجاد کند و مردم خود نیز در ساخت و سازها با کمک دولت و دیگر نهادها فعال باشند.

وی اضافه کرد: ما نمی گوییم دولت اصلا خانه نسازد اما در کنار ساخت خانه توسط دولت سهولت در صدور مجوزهای ساخت نیز در دستور کار شهرداری ها و بنیاد مسکن قرار گیرد و مردم نیز خود با اعطای تسهیلات ساخت مسکن از سوی دولت در ساخت خانه دست به کار شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با این کار شاهد بهبود وضعیت در تامین مسکن مورد نیاز مردم خواهیم بود و سرعت بیشتری در ساخت مسکن را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

کد خبر 11086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =