کد خبر 11116
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

جدی در نطق میان دستور:

از نمک نشناسی پارلمان اروپا است که منجی منطقه را در لیست تروریست ها قرار می دهد

از نمک نشناسی پارلمان اروپا است که منجی منطقه را در لیست تروریست ها قرار می دهد

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: این نشان از نمک نشناسی پارلمان اروپا است که سپاه به عنوان منجی منطقه را در لیست تروریست ها قرار می دهد امیدوارم در ادامه حماقت خود را جبران کنند و سرعقل بیایند و حداقل منافع مردم شان را بفهمند مگر اینکه منافع مردم شان فدای وابستگی به امریکا و اسرائیل کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(سه شنبه ۴ بهمن ماه) و در نطق میان دستور گفت: یادی می کنم از عملیات کربلای ۵، ششمین عملیات برای فتح بصره که ۱۵۰ کیلومترمربع از خاک ایران آزاد شد و دوهزار رزمنده شهرستان شیروان در آن حضور داشتند و ۳۱ نفر از این رزمندگان عزیز خون شان را تقدیم نظام کردند که در دوم بهمن ۱۳۶۵ در یک روز ۳۱ شهید تشییع شدند. از همه رزمندگان تقدیر و تشکر می کنم و به خانواده شهیدا به خصوص ۳۱ شهید کربلای ۵ تسلیت عرض می کنم و خود را مدیون خانواده شهدا و ایثارگران می دانم.

وی ادامه داد: امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، می خواهم بگویم اگر سپاه و سردار سلیمانی ها نبودند الان اروپا و کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس هم نبودند و آن سگ هاری که امریکا و رژیم جعلی اسرائیل به نام داعش در منطقه رها کرده بودند الان در خیابان های پاریس، لندن، برلین، آنکارا، ریاض، ابوظبی، دوحه، بغداد و بیروت قدم می زد و این نشان از نمک نشناسی پارلمان اروپا است که سپاه به عنوان منجی منطقه را در لیست تروریست ها قرار می دهد امیدوارم در ادامه حماقت خود را جبران کنند و سرعقل بیایند و حداقل منافع مردم شان را بفهمند مگر اینکه منافع مردم شان فدای وابستگی به امریکا و اسرائیل کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس بیان کرد: وزیر نفت، افت فشار گاز طی سه هفته قبل، تعطیلی مدارس، کارخانجات و برخی اصناف و مراکز عمومی در خراسان شمالی را به دنبال داشته و زندگی عادی مردم را مختل کرده است خواهشمندم دستور بدهید سیکل ترکیبی گاز خود را از محل گاز مایع با انتقال خط از مشهد به سیکل ترکیبی شیروان انجام دهید تا ۵۰ درصد گاز مصرفی استان که برای نیروگاه سیکل ترکیبی است جبران و مشکل کمتر شود. انتقال سوخت مایع  با نفتکش انجام می شود که لازم است خطی از مسیر خط تهران به مشهد که از مسیر سبزوار می گذرد انشعابی به مرکز استان خراسان شمالی داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: وزیرجهادکشاورزی در حوزه دام سبک و سنگین چه دستاوردی داشته اید غیر از این بوده که دامداری را در کشور زمین زدید کار به جایی رسید که دامداران دام مولد را به کشتارگاه بردند و به پایین ترین قیمت عرضه کردند و حالا دوباره کشور را نیازمند گوشت وارداتی کردید آیا نفوذ غیر از این است ببینید در این وزارتخانه از کجا مشورت می گیرید که شما را به ترکستان و دامداری را به یغما. گوشت قرمز را جز کالاهای اساسی بیاورید و مشمول کالا برگ الکترونیکی کنید کاهش مصرف گوشت قرمز سلامتی مردم را به خطر می اندازد.

جدی گفت: رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، وام جمعیت و ازدواج و مسکن در استان ها به درستی پیگیری و پرداخت نمی شود و مردم در سختی هستند، وام سرمایه در گردش صنایع هم به کندی انجام می گیرد و کشور را مختل کرده است و نامه معاون اول که از منابع درآمدی بانک ها در استان تکلیف کرده که تسهیلات پرداخت شود این مشکل ایجاد خواهد کرد و مسائل به سختی دنبال می شود.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت خودرو در کشور نگران کننده است، تولید در کشور باید افزایش یابد واردات خودرو انجام شود، واردات خودروهای سبک و سنگین در تیراژ بالا باید در دستور کار آینده دولت قرار گیرد این مدل عرضه در بورس خلاف قانون است باید متوقف شود، خودروهای کم مصرف برقی و هیبریدی در اولویت واردات و تولید قرار گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: وزیر کشور ادامه این وضعیت در تهران و کلانشهرها  در خصوص آلودگی هوا پذیرفتنی نیست تدبیری کنید، مجلس آماده همکاری است و راه حلی را دنبال کنید.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وزیر اقتصاد در سال تولید دانش بینان و اشتغال آفرین در سطح کشور حتی یک مورد اساسی تسهیلات تکلیفی برای ایجاد صنایع دانش بنیان پرداخت نشده است، تدبیر کنید. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برنامه روشنی برای کنترل قیمت ارز ندارید چرا باید صادرکنندگان با قیمت دلار ۴۵ هزار تومان مواد اولیه را در داخل تامین کند و اما ارز را به قیمت ۲۸ هزار ۵۰۰ به دولت تحویل دهند.

وی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در وزارتخانه های شما پرورش وجود ندارد آموزش را هم به هر دلیلی تعطیل می کنند خواهشمندم از حقوق دانش آموزان دفاع کنید چرا که تعطیلی به صلاح نیست.

انتهای پیام

کد خبر 11116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =