کد خبر 11121
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

محمودی:

طرح ساماندهی فراکسیون‌های مجلس در کمیسیون آئین نامه داخلی نهایی شد

طرح ساماندهی فراکسیون‌های مجلس در کمیسیون آئین نامه داخلی نهایی شد

سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون با بیان اینکه تاکنون هیچ بندی درباره فراکسیون‌ها در آئین‌نامه داخلی مجلس نیامده بود، گفت: این موضوع باعث پراکندگی عملکرد فراکسیون‌ها شده بود که با این طرح، کارکرد آنها ساماندهی می‌یابد.

به گزارش نمایندگان ما، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(سه شنبه، ۴ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: در این نشست به بررسی نهایی دستورالعمل تشکیل فراکسیون های مجلس که از خرداد آغاز شده و در کمیسیون و کارگروه ها بررسی شده بود، پرداختیم که به تصویب رسید و به هیأت رئیسه رفت تا در نوبت بررسی در صحن علنی قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح با هدف ساماندهی وضعیت فراکسیون ها آغاز شد و در کمیسیون آیین نامه داخلی با حضور کارشناسان مراکز مختلف و نامه نگاری ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تا پیش از این کلمه ای از فراکسیون در کمیسیون آیین نامه داخلی نیامده بود و هیچ کارکرد قانونی نداشت لذا برای جلوگیری از پراکندگی فراکسیون ها و عدم قانونمندی آنها قرار شد این ساماندهی صورت گیرد.

محمودی در ادامه درباره متن این طرح عنوان کرد: در این طرح ضمن قرار دادن تعریفی برای فراکسیون ها، دسته بندی آنها نیز مشخص شده و نحوه برگزاری جلسات و تدوین اساسنامه آنها نیز آمده است ضمن اینکه مقرر شده هیأت بررسی و ارزیابی فراکسیون ها متشکل از نمایندگان نیز برای نظارت بر کارکرد فراکسیون ها تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه  داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دستورکار بعدی این کمیسیون خاطرنشان کرد: الحاق دو تبصره به ماده ۲۱۲ و ۲۳۴ در باب نحوه نظارت مجلس بر عملکرد دولت طرح دیگری بود که  کلیات آن در جلسه ای در آذرماه به تصویب رسیده بود اما به دلیل دستورکارهای دیگری که در اولویت قرار گرفته بود، بررسی جزئیات آن به تعویق افتاد که اکنون کمیسیون وارد بررسی این جزئیات شده است و در جلسه فردا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

کد خبر 11121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =