کد خبر 11198
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

کرمی:

عدالت محوری از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

عدالت محوری از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عدالت محوری و توجه به اقشار کم درآمد را به عنوان نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد.

به گزارش نمایندگان ما، غلامحسین کرمی عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در لایحه بودجه سال آینده عمده ترین منابع درآمدی متوجه منابع داخلی شده که این موضوع در صورت تحقق نقطه قوت و در صورت تحقق پیدا نکردن نقطه ضعف است.

وی توضیح داد: بخش عمده ای از منابع درآمدی از محل مالیات پیش بینی شده که رقم آن افزایش پیدا کرده است؛ مالیات منابع داخلی است که ارتباطی با فروش نفت و تحریم هم ندارد اما اگر دولت نتواند طبق پیش بینی ها جلو رود همین موضوع به نقطه ضعف بودجه تبدیل خواهد شد.

کرمی در عین حال گفت: البته شناسایی راه های فرار مالیاتی و به دنبال آن اخذ مالیات و توزیع آن بین بخش های مختلف رویکردی عدالت محور است.

وی در پایان با بیان اینکه در لایحه بودجه متناسب با افزایش قیمت‌ها مقداری وضعیت درآمدی قشر کارمندان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در بودجه پیش بینی هایی برای بخش های آب، دانشگاه ها، آموزش و کارهای زیربنایی شده که آن ها را هم می توان به عنوان نقاط قوت برشمرد.

انتهای پیام

کد خبر 11198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =