کد خبر 11202
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

انتقاد صباغیان به مصوبه مولد سازی اموال دولتی از سوی سران سه قوه

انتقاد صباغیان به مصوبه مولد سازی اموال دولتی از سوی سران سه قوه

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به مصوبه مولد سازی اموال دولتی از سوی سران سه قوه گفت: سران قوا نمی‌توانند ۲۹۰ نماینده و شورای نگهبان را کنار گذاشته و هرچه می‌خواهند تصویب کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد رضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی در جلسه علنی امروز بیان کرد: قانون مولد سازی اموال دولتی که توسط سران قوا تصویب شده و متاسفانه حالت محرمانه دارد سبب شده تا حق نظارت را از مجلس شورای اسلامی و رسیدگی را از قوه قضاییه سلب کند. با این اقدام ناقوس مرگ مجلس به صدا در آمده است قبلا شوراهای مختلف قانون‌ گذاری کرده و امروز شاهد هستیم که سران قوا این کار را انجام می‌دهند. ما امروز برای یک تن آسفالت با شما دعوا داریم اما قانون گذاری در جای دیگری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: نمی‌شود که سران قوا بنشینند و ۲۹۰ نماینده و شورای نگهبان را کنار گذاشته و هرچه می‌خواهند تصویب کنند. ما چگونه در چشم ۸۶ میلیون ایرانی نگاه کرده و سکوت کنیم. آقای قالیباف زمانی که مسئولیت شما تمام شد چگونه می‌خواهید در برابر نخبگان و افکار عمومی پاسخگو باشید.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به اخطار وی بیان کرد: قانون مولد سازی ناقوس مرگ مجلس را به صدا در نیاورده است. ما باید به قانون احترام بگذاریم. سران قوا مصوبه‌ای داشتند که باید اجرایی شود اگر سران قوا در موضوعی اجماع داشته باشد به شرط این‌که به تایید مقام معظم رهبری برسد لازم‌الاجراست. این کار خوبی نیست که از تریبون مجلس شورای اسلامی گفته شود ناقوس مرگ مجلس به صدا در آمده است. اگر مطلبی دارید باید در مسیر قانون مطرح کنید. اگر مصوبه‌ای سران قوا داشته باشند به شرط اجماع و این‌که سه رئیس قوه در خصوص آن اجماع داشته باشند و به شرط تایید رهبر انقلاب لازم‌الاجراست. اگر شما به این موضوع انتقاد دارید نباید از تریبون عمومی آن را مطرح کنید. شاید بنده نیز با شما هم نظر بوده و شاید مخالف باشم اما این اختیار را اصل ۱۱۰ قانون اساسی داده است. این مطالب باید از مجرای خود پیش برده شود.

صباغیان در ادامه بیان کرد: مشکل ما این است که همیشه از مقام معظم رهبری مایه می‌گذاریم و مجلس شورای اسلامی کار خود را انجام نمی‌دهد. این امر سبب شده تا ما به اینجا برسیم.

انتهای پیام

کد خبر 11202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =