کد خبر 11203
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

زنگنه:

باید متناسب با واقعیت‌های جامعه درباره اخذ مالیات از عایدی سرمایه تصمیم‌گیری شود

باید متناسب با واقعیت‌های جامعه درباره اخذ مالیات از عایدی سرمایه تصمیم‌گیری شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: هیچ کس مخالف اخذ مالیات از سوداگران و کسانی که قیمت را در بازار بالا می‌برند نیست اما باید متناسب با واقعیت‌ها و شرایط موجود در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی. در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی پیشنهاد جعفر قادری در خصوص حذف یک بند از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (مالیات بر عایدی سرمایه) بیان کرد: برخی از دوستان سعی دارند در رسانه‌ها و صحن مجلس فضا را احساسی کنند و در صداوسیما به نحوی صحبت می‌کنند که دوستانی که در صحن مجلس شورای اسلامی نظرات خود را پیرامون طرح مالیات بر عایدی سرمایه بیان می‌کنند مخالف این موضوع هستند اما بنده تاکید می‌کنم که هیچ کس در مجلس مخالف گرفتن مالیات از سوداگران و کسانی که با سفته بازی قیمت مسکن و طلا را افزایش می‌دهند نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: اما نکته این است نظراتی که در مجلس شورای اسلامی پیرامون این طرح مطرح می‌شود برای این است که ایرادات موجود رفع شود. ایراداتی در نحوه اجرا وجود دارد که اگر اکنون مرتفع نشود فردا برای مردم مشکل ایجاد می‌کند ما نباید پشت یک میز بنشینیم و در مورد جامعه بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ما امروز در خصوص سازمان امور مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ صحبت می‌کنیم و باید با در نظر گرفتن وضع موجود جامعه در خصوص اخذ مالیات از عایدی سرمایه تصمیم‌گیری کنیم. ما ماده ۷ این طرح را برای رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادیم اما اکنون در خصوص ماده ۸ داریم تصمیم‌گیری می‌کنیم که وابسته به ماده ۷ است به نوعی ما چیزی را تصویب می‌کنیم که بخشی از آن هنوز در کمیسیون است.

زنگنه ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به واقعیت‌های جامعه در خصوص این طرح در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شود. بنده موافق پیشنهاد آقای قادری برای حذف بند «ت» هستم و پیشنهاد می‌دهم ماده ۸ نیز به کمیسیون بازگشته و همراه با ماده ۷ پس از اخذ نظرات کارشناسی به صحن مجلس بیاید.

در نهایت نمایندگان با حذف بند «ت» ماده ۸ مخالفت کرده و این ماده را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

کد خبر 11203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =