کد خبر 11534
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

انتقاد «پورابراهیمی» از سیاست‌های دولت در زمینه ارز

انتقاد «پورابراهیمی» از سیاست‌های دولت در زمینه ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم که با اتخاذ سیاست‌های صحیح، بازار ارز قابل کنترل است اما اکنون دولت در حال طی کردن مسیری است که منجر به عدم کارایی در حوزه ارزی شده و به نوعی تکرار اشتباهات گذشته است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مسیری که دولت در حوزه سیاست ارزی پیش گرفته است شرایط بهبود نمی‌یابد. بنده معتقدم امکان کنترل بازار ارز وجود دارد اما به دلیل اعمال تصمیمات غلط و تکرار اشتباهات گذشته شاهد چالش‌ها در بازار ارز هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی برای تصمیم‌گیری است انتظار می‌رود جلسه‌ای غیرعلنی با حضور معاون اول رئیس جمهور که مسئولیت کنترل این بازار را برعهده گرفته است و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون مسائل ارزی برگزار شود. دیگر امروز فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و نمی‌توانیم تصمیمات و سیاست‌های قبلی را که منجر به عدم کارایی می‌شود در حوزه ارز تکرار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص سیاست‌گذاری ارزی در صحن مجلس قرائت و پیشنهاداتی نیز مطرح شد اما مسیری که دولت امروز دنبال می‌کند اساسا نه کار علمی بوده و نه کار تجربی است. کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که در تصمیمات ارزی با دولت همکاری کند. تعیین نرخ ارز ثابت، سیاستی غلط است ما سیاست ثبات قیمتی را داریم اما تعیین نرخ ثابت برای ارز را نداریم. این سیاست نوعی سرکوب طرف عرضه و تحریک طرف تقاضا است. سیاست‌های غلط سال ۱۳۹۷ در حال تکرار است و با دنبال کردن این مسیر مشکلی حل نخواهد شد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر پورابراهیمی بیان کرد: در چند هفته گذشته و در پیک قبلی ارز در روز سه‌شنبه با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی بحث شد و در آن جلسه نیز به جمع‌بندی رسیدیم اما متاسفانه نه به احکام دائمی و نه به قانون بودجه در خصوص ارز عمل نشده است.

رییس مجلس در ادامه تاکید کرد: این اشکال وجود دارد و امروز جلسه‌ای در این زمینه قرار است برگزار شود و بنده مباحث را در این جلسه منتقل خواهم کرد و در صحن مجلس شورای اسلامی نیز موضوع ارز را دنبال می‌کنیم چرا که مساله‌ای مهم و اساسی است. همانطور که گفته شد اگر واقعا مسیر درست و صحیح را در حوزه سیاست‌های ارزی طی کنیم حتما بازار ارز به ثبات می‌رسد.

انتهای پیام

کد خبر 11534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =