کد خبر 11798
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴

در مرکز پژوهش های مجلس از جامعه ایثارگران تکریم شد

در مرکز پژوهش های مجلس از جامعه ایثارگران تکریم شد

نشست تکریم از جامعه ایثارگران در مرکز پژوهش های مجلس با حضور رییس این مرکز و جمعی از تشکل های جامعه ایثارگری، برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما،به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، همزمان با اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، جلسه تکریم از جامعه ایثارگران کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور بابک نگاهداری، رییس این مرکز و جمعی از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی، برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد تعدادی از جانبازان و ایثارگران به بیان دغدغه ها و مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه مباحث حمایتی، اشتغال، بیمه و بهداشت و درمان پرداختند.

در این جلسه، پس از شنیدن دغدغه مسئولان تشکل های ایثارگری، به طور ویژه به موضوع «بررسی چالش‌های تقیینی و نظارتی جامعه جانبازان کشور» پرداخته شد.

بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این نشست ضمن اعلام آمادگی این مرکز جهت پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری، گفت: فرهنگ سازمانی در مرکز پژوهش‌ها، فرهنگ کار کارشناسی است و فارغ از نگاه‌های سیاسی است.

وی افزود: نقش مرکز پژوهش های مجلس به مانند لولای اتصال است. ما با یک گروه ذینفع که برای آنها قانون وضع می شود و گروه دیگر حکمرانان تقنین در ارتباط هستیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با بیان اینکه این مرکز در خصوص جامعه ایثارگری تلاش خواهد کرد تا نقش خود را به درستی ایفا کند، خاطرنشان کرد: برمبنای ارائه کار کارشناسی مرکز در دو حوزه نظارت و تقنین، تلاش خواهیم کرد تا بخشی از مسائل و دغدغه‌های ایثارگران و جانبازان کشور که حقیقتا از جان خویش برای عزت و سربلندی کشور مایه گذاشتند را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به چشم اندازهای گزارش‌های کارشناسی تهیه شده در مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص مسائل جانبازان و ایثارگران، گفت: خدارا شاکریم که امسال توانستیم با همت کارشناسان مرکز، برای نخستین بار در تاریخ این مرکز، گزارش کارشناسی تخصصی در حوزه ایثارگران پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تهیه نماییم و در اختیار کمیسیون اجتماعی و تلفیق قرار دهیم. در ادامه این روند نیز، گزارش‌هایی نظارتی در حوزه ایثارگران، در خصوص چالش تامین منابع مالی، وضعیت اجرا و عدم اجرای قوانین این حوزه تهیه خواهیم کرد و در اختیار نمایندگان و مسئولین کشور قرار خواهیم داد.

نگاهداری یادآور شد: در یک سال گذشته ۱۱۶ پیش نویس طرح توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه و به مجلس ارائه شده است. ضمن انکه مرکز پژوهش‌ها، درباره هر طرح و لایحه ای که به مجلس تقدیم می‌شود، گزارش می دهد که در این خصوص، درباره ۳۴۷ طرح و لایحه گزارش کارشناسی منتشر کردیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان تصریح کرد: در مرکز، بررسی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستورکار قرار داده‌ایم و در برنامه هفتم به طور ویژه بر روی این موضوع تمرکز کرده ایم.

انتهای پیام

کد خبر 11798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =