کد خبر 12235
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

رحمانی در گفتگو با نمایندگان:

توافق و گسترش روابط ایران و عربستان به نفع منطقه است

توافق و گسترش روابط ایران و عربستان به نفع منطقه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران و عربستان دو قدرت منطقه هستند و گسترش روابط و مناسبات بین این دو کشور، موجب ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه می شود.

 فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، با اشاره به توافق ایران و عربستان، گفت: توافق ایران و عربستان و گسترش روابط این دو کشور به عنوان دو قدرت منطقه ای، موجب ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه می شود.

وی بیان کرد: گسترش مناسبات بین ایران و عربستان، هم به نفع ایران است و هم به نفع عربستان و هم به نفع دیگر کشورهای منطقه و باعث می شود تا کشورهای منطقه، خودشان برای امنیت و مسائل اقتصادی شان تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: توافق با عربستان از سوی جمهوری اسلامی ایران، از موضع اقتدار بوده است، در قطع رابطه با عربستان پیشگام نبودیم و در توافق هم به دنبال درخواست عربستان این کار انجام شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در سایه توافق ایران و عربستان و گسترش روابط این دو کشور به عنوان دو قدرت منطقه ای، می توان به گسترش مناسبات کشورهای اسلامی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... امیدوار بود.

به گزارش نمایندگان ما، ایران و عربستان طی روزهای گذشته توافق کردند تا ظرف دو ماه آینده سفارت خانه ها و دیگر نمایندگی های خود در در ایران و عربستان را بازگشایی کنند و روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

انتهای پیام

کد خبر 12235

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =