کد خبر 12378
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

ناصری نژاد در گفتگو با نمایندگان ما؛  

تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مطلوب نبود 

تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مطلوب نبود 

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: در یک مدت کوتاه نمی توان میزان تحقق شعار سال را سنجید اما موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین امسال خیلی محقق نشد و رضایت بخش نبود.

حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: ما در زمینه اشتغال یک برنامه مدون و کامل و همیشگی نداریم این در حالی است که سال‌هاست مقام معظم رهبری محور شعار سال را اشتغال و تولید گذاشتند، اما تحول خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.  

وی بیان کرد: البته ما خلأ قانونی در زمینه تولید و اشتغال نداریم و حتی قوانین زیادی داریم، اما در اجرا قوانین مربوط به تسهیل تولید و اشتغال اجرا نمی شود.  

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس معمولا از دستگاه ها می خواهد که عملکرد خود را در زمینه های مختلف از جمله تحقق شعار سال ارائه دهند، اما بسیاری از گزارش‌هایی که به ما ارائه می‌دهند با واقعیت ها مطابقت ندارد.  

ناصری نژاد ادامه داد: گاهی اوقات مسئولان اجرایی به مجلس می‌آیند و درباره عملکرد خود گزارش می‌دهند اما صرف گزارش دادن کافی نیست و مجلس بیشتر از این اهرم دیگری ندارد. یکسری گزارش در مجلس قرائت می‌شود و در نهایت یا در حد قرائت باقی می‌ماند یا آنکه گزارش تخلفات به قوه قضائیه می‌رود.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ناگفته نماند که گزارش‌های زیادی هم به قوه قضاییه رفته است و تحقیق و تفحص های زیادی هم ارسال شده است و مجلس برای آن بسیار وقت گذاشته است اما بعضاً به جایی نمی رسد.

ناصری نژاد درباره تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: متاسفانه موضوع مربوط به تولید و اشتغال در کشور ما یک چرخه معیوب و کلاف سر در گم شده است و به نتیجه مطلوب نمی رسد و شاید برنامه ریزی به خوبی انجام نمی‌شود.  

وی تاکید کرد: نمی توان گفت شعار سال ۱۴۰۱ اسلامی محقق نشد بلکه در سال‌های مختلف روند بهتر شده است اما تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تولید و اشتغال ما به نحوی شود که چرخ اقتصاد بچرخد و ما را از خارج از کشور بی نیاز کند. الان شرایط ما این گونه نیست و ما در تولیدات محصولات مختلف مشکلاتی داریم و بسیاری از صنایع ما تعطیل شده است و بیکاری یکی از معضلات جدی ماست و در شهرستان ها این موضوع بسیار بیشتر دیده می شود.  

ناصری نژاد اظهار داشت: البته در یک مدت کوتاه و یک سال نمی توان میزان تحقق شعار سال را سنجید اما قاعدتاً موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین امسال خیلی محقق نشد و رضایت بخش نبود.

انتهای پیام

کد خبر 12378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =