کد خبر 12382
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

طاهری در گفتگو با نمایندگان ما:

جلسات نظارتی مجلس برای کنترل قیمت‌ها/ دولت توان خود را برای مدیریت بازار به کار گرفته است 

جلسات نظارتی مجلس برای کنترل قیمت‌ها/ دولت توان خود را برای مدیریت بازار به کار گرفته است 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آخر اسفند گزارش‌های زیادی از دولتمردان درباره کنترل قیمت‌ها در شب عید دریافت کردند.  

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره اقدامات نظارتی مجلس با هدف کنترل بازار شب عید، گفت: جلسات اغلب کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آخر اسفند ماه مرتبط با شب عید و ماه مبارک رمضان بود.  

وی ادامه داد: برای مثال، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جلساتی را با مسئولان ذیربط برگزار کرد که تا مردم در ایام عید مشکلی از لحاظ حمل و نقل و تهیه بلیط هوایی و زمینی نداشته باشند و بلیط را گران خریداری نکنند و هشدارهای لازم برای جلوگیری از گرانفروشی بلیط داده شد و نمایندگان خواستار نظارت مطلوب بر قیمت بلیط شدند.  

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های دیگر مجلس هم درباره وضعیت هتل ها و فضای گردشگری و دیگر مباحث مرتبط با شب عید جلسه برگزار کردند تا نظارت‌های لازم برقرار شود.  

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم درباره اصناف و ضرورت نظارت بر بازار شب عید جلساتی را با مسئولان اجرایی برگزار کرد. همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس هم درباره تامین کالاهای اساسی جلساتی را برگزار کردند.  

طاهری تاکید کرد: مجلس گزارش تمهیدات برای کنترل قیمت‌ها در شب عید را دریافت کرد. دولتمردان هم تاکید کردند که نظارت شده است تا قیمت ها به صورت بی رویه افزایش پیدا نکند و خودسرانه نباشد و جاهایی که واقعاً نیاز به افزایش قیمت است، باید قیمت‌گذاری ها مطابق با چارچوب و قاعده‌مند باشد.  

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید ما بر این است که در جاهایی که  مواد اولیه گران شده و نیاز است قیمت کالای تمام شده چند درصد افزایش داشته باشد، این افزایش باید واقعی باشد. مسئولان و به ویژه دولتمردان در جلسه با مجلس تاکید کردند که همه نیروهای خود را به کار می‌گیرند تا بر بازار نظارت شود و گرانی افسارگسیخته در شب عید نداشته باشیم و دولت همه توان خود را برای مدیریت بازار به کار گرفته است.

انتهای پیام

کد خبر 12382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =