کد خبر 5311
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

باقری:

روش‌های نوین علمی و دانش بنیان باعث رونق بهتر تولید و اشتغال می شود

روش‌های نوین علمی و دانش بنیان باعث رونق بهتر تولید و اشتغال می شود

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: با کمک و ایده و خلاقیت‌های علمی جدید از طرف ادارات، سازمانها و نهادها به‌خصوص دانشگاه‌ها، روش‌های نوین علمی و دانش بنیان می‌تواند بحث تولید را از روال سنتی خارج کرده و باعث رونق بهتر تولید و اشتغال شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اشاره به نامگذاری شعار امسال از طرف رهبر معظم انقلاب به نام «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال» اظهار کرد: خبرنگاران با اولویت قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از مسئولان شهرستان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع، شعار سال بخصوص بحث دانش بنیان را مورد مطالبه گری بیشتر قرار دهند.

وی افزود: با کمک و ایده و خلاقیت‌های علمی جدید از طرف ادارات، سازمانها و نهادها به‌خصوص دانشگاه‌ها، روش‌های نوین علمی و دانش بنیان می‌تواند بحث تولید را از روال سنتی خارج کرده و باعث رونق بهتر تولید و اشتغال شود.

نماینده مردم بناب در مجلس در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب قره قشلاق نیز گفت: قطعاً دریاچه ارومیه و منابع طبیعی اطراف آن خط قرمز ما بوده و برای حفظ این منابع طبیعی مهم، پیگیری‌های بیشتری را انجام خواهیم داد.

باقری بنابی در تشریح برنامه‌های خود برای شهرستان بناب برای سال جاری گفت: از مهم‌ترین برنامه و پروژه‌های شهرستان بناب، پیشبرد پروژه‌های مهم از جمله پروژه‌ی بزرگ کنارگذر شرقی است که با مشخص شدن پیمانکار، توانسته‌ایم با جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار موفق به تملک اراضی شده و شروع به راه‌اندازی پروژه کنیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های مهم شهرستان، موضوع حق آبه بناب از سد علویان بوده که توانستیم ۲۵۰۰ متر مکعب این حق آبه را افزایش داده‌ و روند اجرایی آن را آغاز کنیم.

عضو کمسیون بودجه مجلس از اتصال مرکز آذربایجان شرقی به جنوب استان از طریق خط ریل برقی خبر داد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با پیگیری‌ها و مطالباتی که انجام خواهیم داد، قطار برقی حد فاصل تبریز تا شهرستان بناب را راه‌اندازی کنیم.

بنابی با اشاره به وضعیت مسکن‌های مهر شهرک ولیعصر بناب گفت: با پیشرفت عملیات اجرایی ساختمان تعاونی ۴۴۲۷ مسکن مهر در طول یکسال آینده این مجتمع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای زیر ساخت‌های این شهرک از جمله افتتاح شبکه فاضلاب و آسفالت جاده و محلات این شهرک هزینه شده است، افزود: برای رونق بیشتر این شهرک در تلاش هستیم با احداث و ایجاد اماکن عام المنفعه مانند احداث کلانتری ۱۲ معلم که راه اندازی شده و با ایجاد پارک و فضای سبز بیشتر برای این منطقه امکانات رفاهی بیشتری فراهم کنیم.

وی گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر در طرح مسکن ملی از شهرستان بناب ثبت نام کرده اند که امیدواریم با کارشناسی دقیق برای مکان یابی خوب برای ساخت این مسکن ها از طرف دولت اقدام شود.

انتهای پیام

کد خبر 5311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =