کد خبر 5361
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

گزارش اختصاصی؛

زمان بررسی طرح فضای مجازی مشخص شد

زمان بررسی طرح فضای مجازی مشخص شد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در ماه رمضان طرح شفافیت آراء نمایندگان در صحن علنی مجلس به بحث گذاشته شده و بررسی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: محمدباقر قالیباف رییس مجلس در جلسه صحن علنی دیروز ۱۵ فروردین مجلس، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان، گفت: بحث شفافیت در جلسات تعیین دستور جلسات صحن علنی مجلس مطرح است و ان‌شاءالله بحث شفافیت در ماه مبارک رمضان در صحن به بحث گذاشته خواهد شد.

طرح شفافیت در دستور کار نمایندگان

طرح شفافیت آراء نمایندگان در چندین هفته گذشته، در دستور کار هفتگی نشست‌های علنی مجلس قرار داشته اما تاکنون فرصت بررسی آن پیش نیامده است. نمایندگان مجلس یازدهم کلیات طرح شفافیت آراء را ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ با ۳ رأی کمتر رد کرده بودند که با واکنش افکار عمومی مواجه شده بود.

لزوم شفافیت در دستگاههای دیگر کشور

۱۶ آذر  پارسال مجلس پس از یک نشست غیرعلنی اعلام کرد طرح شفافیت را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی باز می‌گرداند. به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس این اقدام «برای گسترش شفافیت به دستگاه‌های دیگر کشور و جامع‌تر شدن محتوای طرح شفافیت» صورت گرفته است. سید نظام الدین موسوی گفته بود: «برخی نمایندگان اعتقاد دارند شفافیت باید در دیگر دستگاه‌های کشور هم ایجاد شود.»

شفافیت جزو مهمترین وعده های نمایندگان مجلس یازدهم

یکی از مهمترین وعده های مجلس یازدهم در ابتدای شروع به کار به نتیجه رساندن طرح شفافیت آرای نمایندگان بوده است. با گذشت دو سال از شروع بع کار مجلس یازدهم هنوز این طرح به نتیجه نرسیده است. هر چند این طرح نیاز به بررسی های کارشناسی دارد تا استقلال رأی نمایندگان سلب نشود لیکن این ابهام که مجلس بر خلاف وعده های خود عمل می کند نیز بایستی از بین برود و نمایندگان مجلس یازدهم در خصوص این طرح به جمع بندی برسند.

با توجه به وعده قالیباف مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن طرح شفافیت آرای نمایندگان در ماه رمضان و در صحن علنی مجلس، می توان امیدوار بود که گامی به جلو در خصوص این طرح پر فراز و نشیب در مجلس برداشته شود.

انتهای پیام

کد خبر 5361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =