کد خبر 5363
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

فلاحی مطرح کرد

سرنوشت طرح صیانت چه می‌شود/ حاشیه سازها به جایی نمی رسند

سرنوشت طرح صیانت چه می‌شود/ حاشیه سازها به جایی نمی رسند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است طرح اصلی فضای مجازی مجدداً در سامانه نمایندگان بارگذاری شود تا ما آن را در کمیسیون مشترک بررسی و اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون مشترک طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص در دستور کار قرار گرفتن طرح صیانت گفت: ما منتظریم که هیئت رئیسه مجلس طرح فضای مجازی را در دستور کار کمیسیون مشترک بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی قرار دهد تا بررسی‌های خود را آغاز کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اعضای کمیسیون مشترک طرح اولیه فضای مجازی را مورد بازنگری قرار دادند که معاونت قوانین مجلس اعلام کرد که محتوای طرح بسیار تغییر یافته و مصوبه ما مبنی بر تصویب کلیات این طرح را رد کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص روال بررسی طرح گفت: قرار است طرح اصلی فضای مجازی مجدداً در سامانه نمایندگان بارگذاری شود تا ما آن را در کمیسیون مشترک بررسی و اصلاح کنیم. منتظریم که این کار انجام شود تا جلسات کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح آغاز شود.

وی درباره طرح های جایگزین تصریح کرد: بعید می‌دانم که طرح جایگزین دیگری در حوزه فضای مجازی تدوین شود و صرفاً قرار است همان طرح مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.  طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مراحل قانونی خود را طی کرده است. دو بار در صحن مجلس درباره آن رأی‌گیری و تصویب شد که در کمیسیون مشترک بررسی شود.

فلاحی افزود: این طرح ۵۰ روز در مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی قرار گرفت و حدود ۵۰ جلسه هم در کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح برگزار شد. از سوی دیگر پیشنهادات و نظرات دولت هم در این طرح اعمال شده است. بنابراین بعید است که طرح و لایحه جدیدی در حوزه فضای مجازی تدوین شود.

نماینده مردم همدان در مجلس  در خصوص تلاشهایی که در خصوص بازگرداندن طرح به صحن علنی صورت می گیرد گفت: عمده افرادی که این روزها نامه امضا می‌کنند که طرح فضای مجازی مجدداً به صحن مجلس بازگردد، تحت فشار هستند و می‌گویند که اگر امضا نکنیم، تحت فشار از سوی حوزه انتخابیه قرار می‌گیریم.  عمده این افراد همان کسانی هستند که دو بار رأی دادند تا طرح فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی شود. معنا ندارد که مجدداً این طرح به صحن مجلس بازگردد چرا که اگر این موضوع در صحن مجلس مطرح و باز هم رأی گیری شود، به احتمال زیاد نمایندگان رأی می‌دهند که این طرح در کمیسیون مشترک بررسی شود چرا که فرصت لازم برای بررسی این طرح در صحن مجلس نیست.

این نماینده مردم در خصوص حساسیت کمیسیون مشترک نسبت به جامع بودن طرح فضای مجازی در پایان گفت: در کمیسیون مشترک به صورت کارشناسی و تخصصی تر می‌توان طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را تعیین تکلیف کرد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که طرحی جامع در حوزه فضای مجازی به تصویب برسانیم.

انتهای پیام

کد خبر 5363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =