کد خبر 5367
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

میرمحمدی:

لزوم تشکیل فوری کارگروه توسط دولت برای جلوگیری از گرانی دارو

لزوم تشکیل فوری کارگروه توسط دولت برای جلوگیری از گرانی دارو

نماینده مردم تفت در مجلس گفت: کماکان نحوه توزیع یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نبوده و باید رئیس جمهور کارگروهی فوری برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دهد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (16 فروردین) مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح گفت: ارز دارو حذف شده و حدود 72 هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست لذا ضروری است رئیس جمهور دستور فوری دهد تا کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت تشکیل شده و قبل از اینکه بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم احساس شود، تدبیر درستی اتفاق بیفتد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان اجرای طرح و افراد تحت پوشش بیمه داروها و تجهیزات تحت پوشش و زیرساخت‌های بیمه تکلیفشان کماکان مشخص نیست. از طرفی باید سرمایه در گردش صنایع دارویی کوچک مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد گرانی چندین برابری دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 5367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =