کد خبر 5376
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

بررسی عملکرد هفت ماهه وزارت نفت در کمیسیون انرژی

بررسی عملکرد هفت ماهه وزارت نفت در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد وزارت نفت در طول هفت ماه گذشته و برنامه های آتی این وزارتخانه در راستای تحقق شعار سال در جلسه روز گذشته این کمیسیون با حضور وزیر نفت خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون میزبان وزیر نفت و معاونین ایشان و مدیران شرکت های اصلی زیرمجموعه وزارت نفت یعنی شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی  و شرکت صنایع پتروشیمی بودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه که اولین جلسه ما با وزیر نفت در سال جاری بود در ابتدا گزارشی از عملکرد هفت ماهه وزارت نفت در  سرفصل هایی مانند تامین و تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها و مصرف و کنترل و بهینه سازی مصرف سوخت در کشور ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنطور که وزیر نفت تاکید داشتند بر اساس سیاست های اعمال شده در سال گذشته صرفه جویی روزانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب در روز در حوزه گاز طبیعی داشتیم که عدد قابل توجهی است. بخشی از این طبیعتا به قانون بودجه سال گذشته باز می گردد که در آن تشویق مشترکان کم مصرف و جریمه پرمصرف ها دیده شده بود. همچنین وزیر اشاره ای داشتند به قراردادها و تفاهم نامه هایی که در ۷ ماه گذشته منعقد شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر اشاره داشتند که ۵۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۱۷/۵ میلیارد دلار منعقد شده است که عمدتا در بحث توسعه میادین مشترک نفتی و گازی، جمع آوری گازهای مشعل، توسعه زنجیره ارزش پالایشگاهی و استفاده از توان شرکت دانش بنیان می باشد. هم تعداد قراردادها و هم ارزش آن ها قابل توجه است.

نخعی افزود: موضوع انعقاد و عملیاتی کردن قرارداد سوآپ گازی از ترکمنستان به آذربایجان هم از سرفصل های مهم دیگری بود که از طریق دیپلماسی انرژی محقق شده است. همچنین وزیر نفت به اقداماتی برای بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان در حوزه نفت و به قراردادهایی که با جهاد دانشگاهی و مراکز علمی منعقد شده نیز اشاره کرد.

وی در پایان بیان کرد: همچنین اشاره ای به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت سرمایه  انسانی در صنعت نفت داشتند. از جمله تعیین تکلیف فارغ التحصیل گروه الف دانشجویان صنعت نفت و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر بود. در همین راستا برنامه هایی را در جهت تحقق شعار سال ارائه کردند. اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را مطرح و آمادگی خود را برای حمایت و کمک به صنعت نفت بیان کردند.

انتهای پیام

کد خبر 5376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =