کد خبر 5402
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

طاهری:

واردات خودرو نیازی به تصویب مجلس ندارد و در اختیار دولت است 

واردات خودرو نیازی به تصویب مجلس ندارد و در اختیار دولت است 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اختیار واردات خودرو بر عهده دولت است و دولت متناسب با شرایط ارزی کشور می‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند.  

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانونی برای منع واردات خودرو تصویب نکرده است.  هیچ نیازی نیست که مجلس قانونی برای آزادسازی واردات خودرو به تصویب برساند.  

وی اضافه کرد: اختیار واردات خودرو بر عهده دولت است و دولت متناسب با شرایط ارزی کشور می‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند.  

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی که با کمبود منابع ارزی مواجه هستیم، ممکن است دولت نخواهد ارز کشور را صرف واردات خودرو کند و ترجیح دهد که ارز را برای تأمین دارو اختصاص دهد.  

طاهری گفت: واردات خودرو منع قانونی ندارد و فقط در تلاطم‌های ارزی سال ۹۷، دولت در جلسه سران قوا پیشنهاد داد فعلاً واردات خودرو محدود و یا متوقف شود.  

وی در پایان افزود: بنابراین همین امروز دولت می‌تواند در جلسه سران قوا مطرح کند که می‌خواهد واردات خودرو را از سر بگیرد و هیچ نیازی به قانون‌گذاری در این زمینه نیست.

انتهای پیام

کد خبر 5402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =