کد خبر 5547
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

توسلی:

"خودرو" اکنون پاشنه آشیل دولت است

"خودرو" اکنون پاشنه آشیل دولت است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: خودرو علاوه بر اینکه به آرزوی دست نیافتنی برای بسیاری از مردم تبدیل شده است، اکنون پاشنه آشیل دولت است و افزایش بی وقفه و بدون توجیه قیمت خودرو در کنار کاهش کیفیت آن، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فتح اله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن قرائت آیه  «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر» گفت: آغاز سال جدید جدید را به ملت بزرگ ایران و حوزه تمدنی ایران بزرگ در منطقه تبریک می گویم و امیدوارم با همت مسئولان سه  قوه و هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب، امسال شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور باشیم و دردها و مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی کاسته شود.

نماینده مردم  بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: تلاش‌های بی‌وقفه دولت در عرصه‌های مختلف مشهود بوده و در مواردی قابل تقدیر است، اما حقیقت این است که هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره مردم به ویژه اقشار پایین جامعه هستیم.

"خودرو" اکنون پاشنه آشیل دولت است

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو، تاکید کرد:"خودرو" علاوه بر اینکه به آرزوی دست نیافتنی برای بسیاری از مردم تبدیل شده است، اکنون پاشنه آشیل دولت است و افزایش بی وقفه و بدون توجیه قیمت خودرو در کنار کاهش کیفیت آن، به هیچ وجه قابل توجیه نیست. مخالفت با واردات خودرو نشان می دهد که رانت ها و فساد موجود در شبکه تولید و توزیع خودرو، موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد.

برنامه جامع دولت برای  حذف ارز ترجیحی چیست؟

توسلی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی ادامه داد: علیرغم اینکه دولت در جریان تصویب بودجه، تعهد داده بود که قبل از حذف ارز ترجیحی برنامه‌ی جامعه در این زمینه  ارائه دهد تا با قطع ارز ترجیحی که ما مخالف آن بودیم- موجب افزایش فشار بیشتر به مردم نشود، متاسفانه دولت تاکنون برنامه جامعی در این زمینه ارائه نکرده است و شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در جامعه هستیم و ضرورت دارد، دولت  به طور جدی در این زمینه ورود کند.

کشاورزان و روستاییان محروم کشور به حال خود رها شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در چارچوب سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران، ابلاغیه مقام معظم رهبری؛ همه دولت‌ها موظف به توسعه پایدار کشاورزی با حفاظت از منابع طبیعی پایه و صیانت و توانمندسازی منابع انسانی، تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید منابع داخلی و نیل به خودکفایی در محصولات اساسی، ارتقاء سطح سلامت مواد غذایی تا استاندارد جهانی، اصلاح ساختار و نظام بهره برداری بخش کشاورزی، نوسازی نظام تولید کشاورزی بر مبنای دانش نوین و بومی سازی فناوری های روز، ارتقای بهره وری از آب در تولید محصولات کشاورزی، استفاده از سایر نهادهای تولید، ارتقای سطح درآمد زندگی روستاییان، کشاورزان و عشایر؛ توسعه پایدار روستاها و مناطق کشاورزی و رفع فقر با تقویت زیرساخت های مناسب تولید و تنوع بخشی و موارد دیگر ...همه اینها تکالیف دولت قبلی و همه دولت‌ها است؛ اما راهبردها و برنامه‌های دولت در این موارد چیست؟

وی ادامه داد:کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور، کشاورزان را نگران کرده است و این نگرانی کاملاً جدی است و به نظر می‌رسد دولت برنامه ای برای جبران خسارت ناشی از این وضعیت ندارد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کشاورزان و روستاییان محروم کشور به حال خود رها شده‌اند، مطرح کرد: از دولت مردمی می خواهم در اسرع وقت برنامه ی جامع خود را در این زمینه و در بخش های مختلف مالی و بانکی، بخشش یا تخفیف تسهیلات پرداختی به کشاورزان، جبران خسارت وارده به مردم، نحوه تامین نیازهای غذایی کشور ارائه دهد.

روسیه در مقابله با راهبردهای غرب به جای کشتارمردم اوکراین، استراتژی دیگری را در پیش گیرد

توسلی با بیان اینکه توسعه طلبی ناتو و تلاش برای گسترش به شرق، محیط بین المللی و  منطقه‌ای را با چالش مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: این توسعه طلبی جریان سلطه، بدون شک با مقاومت کشورهای منطقه به ویژه در حوزه قدرت در سطح بین‌المللی و جهانی،  همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: طبیعی است که دولت روسیه، اقدامات غرب و ناتو در حوزه امنیتی خود را مخالف  مصالح و منافع ملی خود بدانند و ورود کند؛ اما این نگرانی توجیهی برای قتل عام مردم اوکراین نیست و روسیه باید در مقابله با راهبردهای کلان غرب به جای کشتارمردم اوکراین، استراتژی دیگری را در پیش گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون اساسی و رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت است، بیان کرد: همان طور که بی‌توجهی و سکوت غرب در قبال جنایت ائتلاف سعودی در یمن، بحرین و سوریه را محکوم می کند، قتل عام  و آوارگی مردم اوکراین را نیز تایید نمی کند، گسترش همکاری دوجانبه ای، منطقه‌ای و بین المللی و تقویت روابط سازنده با کشورهای غیرمتخاصم و مقابله با افزون خواهی و اقدام متجاوزانه در روابط خارجی و مقابله با تک قطبی شدن جهان، از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی  است.

انتهای پیام

کد خبر 5547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =