کد خبر 5583
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

در نشست علنی امروز؛

طرح جهش تولید دانش بنیان برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

طرح جهش تولید دانش بنیان برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع ایرادات شورای نگهبان تغییراتی در مواد طرح جهش تولید دانش بنیان اعمال کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه)، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در مواد این طرح اعمال کردند.
اصلاحات صورت گرفته در این طرح به شرح زیر است:
بر اساس اصلاحات صورت گرفته در بند (ب) ماده ۴ این طرح؛ با تصویب هیأت امنای صندوق توسعه ملی، در تبصره (۳) بند «خ» و جزء (۱۰) بند «د» ماده (۱۶) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب  ۱۰/  ۱۱/ ۱۳۹۵ عبارت «و صندوق نوآوری و شکوفایی» بعد از عبارت «غیردولتی» اضافه می شود.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در تبصره ماده ۶ این طرح؛ واحدهای خلاق، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی هستند که در حوزه صنایع فرهنگی و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت دارند و از مهارت‌های انسانی، نوآوری و فناوری‌های جدید برخوردار هستند و نسبت به ارائه محصولات (کالا و خدمات) نوآورانه و فناورانه و یا بهره‌برداری از الگوهای جدید کسب و کار اقدام می‌نمایند. تشخیص مصادیق واحدهای واجد شرایط فوق برعهده معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور است.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در بند (پ) ماده ۶ این طرح؛ در ماده (۸۱)  قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب  ۴/  ۱۲/ ۱۳۹۳ عبارت «و پارکهای علم و فناوری» بعد از عبارت «مناطق ویژه اقتصادی» و عبارت «و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری» بعد از عبارت «منطقه ویژه اقتصادی» اضافه می‌شود.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در بند (چ) ماده ۸ این طرح، کارکنان شاغل در پارکهای علم و فناوری مشمول ماده (۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/ ۱۲/ ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی می‌باشند. آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در بند ب ماده ۱۲ این طرح، یک جزء به عنوان جزء (۱۰) به بند «الف» ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به شرح زیر الحاق می‌شود: «۱۰-رئیس پارک علم و فناوری استانی با معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متناسب با حوزه مربوطه»

همچنین نمایندگان تعدادی از جزءهای مواد این طرح را به منظور تامین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

انتهای پیام

کد خبر 5583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =