کد خبر 5685
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

با رای نمایندگان؛

دولت مکلف به تهاتر بدهی سرمایه گذاران غیردولتی بخش برق در لوایح بودجه شد

دولت مکلف به تهاتر بدهی سرمایه گذاران غیردولتی بخش برق در لوایح بودجه شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند در لایحه بودجه سنواتی نسبت به تهاتر بدهی سرمایه گذاران غیردولتی بخش برق اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور را بررسی کرده و مواد ۱۰ و ۱۱ این طرح را به تصویب رساندند.  

بر اساس ماده ۱۰ این طرح؛ دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است در لوایح بودجه سنواتی اقدام به تهاتر بدهی سرمایه گذاران غیر دولتی بخش برق که عدم ایفای تعهدات قانونی دولت (یا شرکت‌های دولتی)، بر اساس سقف مشخص شده در گزارش سازمان حسابرسی، منجر به معوق شدن اقساط تسهیلات ایشان شده است، بر اساس موافقت بالاترین مرجع تسهیلات ‌دهنده اعم از هیأت عامل، هیأت مدیره و هیأت امنا با بدهی دولت ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون بودجه هر سال کند.  

بر اساس ماده ۱۱ این طرح؛ وزارت نیرو مکلف است سالیانه فهرست تجهیزات و ماشین آلات تولید برق مورد نیاز کشور بر اساس مجوزهای صادره که در داخل کشور تولید نمی شوند یا نیاز کشور را تأمین نمی کنند را به کارگروه موضوع تبصره (۱) ماده (۱۶) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵ /۲ /۱۳۹۸ اعلام و مجوز واردات آنها را مشابه ماشین آلات تولیدی اخذ کند. وزارت نیرو مکلف است حمایت های لازم را برای بومی سازی این تجهیزات با استفاده از توان داخلی ظرف دو سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون انجام دهد.  

انتهای پیام

کد خبر 5685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =