کد خبر 5698
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

نجابت:

کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون شوراها تصویب شد

کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون شوراها تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به تصویب رسید.

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: پس از آنکه دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در صحن مجلس تصویب شد، بلافاصله این طرح به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جهت بررسی بیشتر ارجاع شد. در این کمیسیون درباره کلیات طرح مذکور بحث و تبادل نظر شد و با توجه به اینکه نیاز بود این طرح پخته‌تر شود، آن را به کارگروه ذیربط کمیسیون شوراها ارجاع دادیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس متذکر شد: آن کارگروه سه جلسه با حضور نمایندگانی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیگر دستگاه‌های ذیربط برگزار کرد و اصلاحات نهایی در طرح مذکور اعمال شد.

او ادامه داد: صبح امروز و پیش از جلسه علنی مجلس هم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جلسه‌ای را درباره طرح مذکور برگزار کرد و عصر امروز هم درباره این موضوع جلسه‌ای برگزار شد و در نهایت کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به تصویب رسید.

نجابت تاکید کرد: از آنجایی که این طرح دو فوریتی است، فردا (یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به رأی گذاشته شود.

او با اشاره به مواد طرح مذکور گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه ۵ ماده دارد که در ماده یک دستگاه‌ها، نهادها، سازمانها و مؤسسات مشمول این قانون مشخص شدند و در ماده ۲ نیز اطلاعات و داده‌هایی که باید منتشر شود، به تفکیک آمده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: در ماده ۳ این طرح اشاره شده است که مجموعه‌هایی که مانند مجلس شورای اسلامی به صورت شورایی اداره می‌شوند، باید آرای مأخوذه افراد را به تفکیک آرای موافق، مخالف و ممتنع به گونه‌ای منتشر کنند که قابلیت خوانش رایانه‌ای داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: در ماده ۴ مصوب شد که دستگاه‌های مشمول این قانون باید به صورت دوره‌ای گزارش عملکردشان را در این خصوص اعلام کنند و بر اساس ماده ۵ طرح شفافیت قوای سه گانه، مجازات کسانی که از اجرای این قانون سرپیچی می‌کنند مشخص شد.

انتهای پیام

کد خبر 5698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =