کد خبر 5725
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰؛

پیش نویس ۷۷ طرح در مرکز پژوهش های مجلس تهیه و تدوین شد

پیش نویس ۷۷ طرح در مرکز پژوهش های مجلس تهیه و تدوین شد

بررسی آمار تهیه ‌پیش نویس طرح های تدوین شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ با ۷۷ مورد، نسبت به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با ۱۹ مورد، بیانگر رشد ۳۰۵ درصدی فعالیت مرکز پژوهش های مجلس در این زمینه است.

به گزارش نمایندگان ما، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای اهداف برنامه‌ریزی شده جهت تبیین الگوی «کارفرمای پیشرو» به جای «کارگزار پیرو»، پیش‌نویس ۷۷ طرح در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ را تنظیم، تدوین و به صورت نوبه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. بررسی این آمار نسبت به ۱۹ مورد طرح تدوین شده در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیانگر رشد ۳۰۵ درصدی است.

شایان ذکر است در این فرایند پیش‌نویس طرح‌هایی چون جرائم و تخلفات انتخاباتی، تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با دولت‌های متخاصم، پیش نویس اولیه اصلاح قوانین کیفری اقتصادی، ساماندهی تبلیغ خدمات و محصولات آموزشی و پرورشی و اصلاح قانون توزیع عادلانه آب، تدوین شده است.  

گفتنی است بررسی اقدامات انجام گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که تعداد ۲۲۳ اظهارنظر کارشناسی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح‌ها و لوایح صورت گرفته که مقایسه آن با شش ماهه ابتدایی همین سال با رقم ۱۰۶ مورد بیانگر رشد ۱۱۰ درصدی اظهارنظرهای کارشناسی مرکز است.

همچنین در خصوص مطالعات و گزارش‌های موردی تولید شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقم ۱۳۷ مورد و مقایسه آن با ۱۵۸ مطالعه صورت گرفته در شش ماهه نخست همین سال، ‌ نشان دهنده کاهش ۱۳ درصدی تولید گزارش‌های تولیدی مرکز است.

شایان ذکر است در بررسی عملکرد پاسخ به درخواست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ۳۷۳ اقدام در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است که در مقایسه با ۱۵۸ مورد اقدام در شش ماهه نخست همین سال بیانگر رشد ۱۳۶ درصدی در این بخش است.

همچنین در بخش شرکت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، رقم ۱۲۷۵ مورد به چشم می‌خورد که نسبت به ۸۰۰ مورد شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نشان دهنده رشد ۵۹ درصدی است.  

گفتنی است براساس آمارهای مذکور طی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۰۸۵ مورد اقدام توسط کارشناسان مرکز صورت گرفته که نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۰(۱۲۴۱ اقدام)، بیانکر رشد ۶۸ درصدی است.

انتهای پیام

کد خبر 5725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =