کد خبر 5801
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

یادداشت؛

تبعات جنگ روسیه و اوکراین در کشور جعلی اسرائیل

تبعات جنگ روسیه و اوکراین در کشور جعلی اسرائیل

تبعات حمایت غرب از اوکراین بزودی زود در اسرائیل دیده خواهد شد. شکاف حکومتی به علت حمایت اکثریت اشکنازی ها از روسیه بزودی منجر به دو دستگی در دولت جعلی اسرائیل و اختلافات عمیق خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «تبعات جنگ روسیه و اوکراین در کشور جعلی اسرائیل» به بررسی تاثیرات جنگ اوکراین و روسیه بر رژیم صهیونیستی پرداخته است.

متن یادداشت این نماینده مجلس یازدهم به شرح زیر است:

یهودیان سرزمین های اشغالی از نظر میزان قدرت در حاکمیت دارای خاستگاه‌های متفاوت و از ملیت‌های گوناگون هستند. یهودیان در سرزمین‌های اشغالی به نامهای  اشکنازی ها، افرائیم، حریدیم یا حیصیدیم و فالاشا ها معروف هستند. تقریبا اکثر پست‌های مهم حکومتی و نظامی و امنیتی در اختیار اشکنازی ها است. همچنین عمده سرمایه‌داران یهودی مقیم اسرائیل از اشکنازی ها هستند. اکثریت اشکنازی ها دارای ملیت روسی هستند. حریدیم ها (حدود ۲ میلیون نفر) در سرزمین های اشغالی نیز عمدتا ریشه اسلاوی دارند بشدت ارتدوکس و تند رو و تابع تلمود هستند. اصلا حریدیم ها را یهودیان تلمودی می‌نامند. اکثریت حریدیم ها خود را به متعلق به اروپای شرقی مخصوصا روسیه میدانند.

تبعات حمایت غرب از اوکراین بزودی زود در اسرائیل دیده خواهد شد. شکاف حکومتی به علت حمایت اکثریت اشکنازی ها از روسیه بزودی منجر به دو دستگی در دولت جعلی اسرائیل و اختلافات عمیق خواهد شد. قطعا روسیه نمی‌تواند مثل قبل مواضع سیال در مسائل خاورمیانه داشته  باشد. روسیه همواره در سالهای قبل یکی از حامیان پنهان اسرائیل محسوب می شده و جالب است بدانید که در ابتدای تشکیل دولت جعلی اسرائیل اولین کشوری که اینها را به رسمیت شناختند اتحاد جماهیر شوروی و سپس آمریکا بود. جنگ روسیه و اوکراین باعث جهت گیری روسیه به سمت فلسطینی و جریان مقاومت خواهد شد. جهت گیری‌های روسیه در سالهای قبل دارای خاستگاه های تاکتیکی بوده ولی امروز روسیه مجبور است به صراحت در باره اسرائیل موضع گیری نماید.  

حال که تمام غرب در حمایت از اوکراین قد علم کرده اند. روسیه باید مجددا به سیاست های خود در منطقه و اروپا نگاه دقیقی داشته و مجبور است در بسیاری از آنها تجدید نظر نماید.

جهان جدیدی در شرف تولد است.

انتهای پیام

کد خبر 5801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =