کد خبر 5805
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

اسحاقی:

طرح منع استفاده مسوولین از امتیازات ویژه می‌تواند اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را برگرداند

موافقان و مخالفان طرح منع استفاده مسوولین از امتیازهای ویژه
طرح منع استفاده مسوولین از امتیازات ویژه می‌تواند اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را برگرداند

موافقان بررسی یک فوریتی طرح منع استفاده مسوولین از امتیازهای ویژه تاکید کردند: باید در مسیر منع مقامات از بهره‌مندی از امکانات و امتیازهای ویژه که می‌تواند شامل مسکن و سفرهای خارجی باشد حرکت کنیم، در مقابل مخالفان بررسی یک فوریتی این طرح تاکید داشتند که محروم کردن مسئولین از حداقل ها یک پیشنهاد پوپولیستی است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی یک فوریتی طرح منع استفاده مسوولین و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه را بررسی کرده و در نهایت با این درخواست مخالفت کردند.

محمد باقری به عنوان نماینده متقاضی بررسی این طرح به صورت یک فوریت، بیان کرد: وضعیت معیشت و اشتغال مردم در کنار گرانی کالاها، مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده اما ما مسئولان در سه قوه به دلیل استفاده از برخی از امتیازات این مسائل را به خوبی درک نمی‌کنیم. عملاً در ۴۰ سال اخیر با توجه به شرایط ویژه‌ای که میان مردم و مسئولان وجود داشته، فاصله‌ای ایجاد شده است. این امتیازات از جمله تردد ویژه برخی مسئولین در خطوط ویژه، استفاده از پاویون فرودگاه‌ها، استفاده برخی دستگاه‌ها از خودروهای خارجی موجب فاصله‌ای میان مردم و مسئولان شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح تلاش داریم تا این امتیازات را حذف کرده و مسئولان و مقامات میان مردم تردد کنند تا بتوانند درد مردم را به راحتی احساس کنند البته می‌خواستیم این طرح به صورت دوفوریتی ارائه شود، به دلیل درخواست نمایندگان یک فوریت آن اکنون در صحن بررسی می‌شود و از نمایندگان می‌خواهم به این طرح رأی مثبت دهند.

حسن محمدیاری، در مخالفت با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی، بیان کرد: این طرح از دو جهت با اشکال مواجه است و از لحاظ شکلی و رعایت نکات ادبی ایراداتی دارد و بسیار پیش پا افتاده و غیر ادبی تدوین شده است. ابهامات متعددی در بندهای مختلف این طرح شاهد هستیم که باید بر روی آن ها کار کارشناسی انجام شود و افرادی در حوزه های مختلف اظهارنظر کنند. محروم کردن مسئولین از حداقل ها یک پیشنهاد پوپولیستی است و گاهی اوقات اولویت و ضروریات را از مسئولین که سرمایه های نظام هستند سلب می کند. از سوی دیگر امروز معیشت و اشتغال جوانان جزو اولویت های مجلس باید باشد.

سلمان اسحاقی در موافقت با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی، بیان کرد: این طرح می‌تواند به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شود ضمن اینکه نفس این طرح می‌تواند اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را برگرداند. اگر از ابتدای انقلاب اسلامی به زندگی شهید رجایی و شهید باهنر توجه کرده و در آن تأمل کنیم یا به زندگی رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان نگاه کنیم می‌بینیم عاری از استفاده از هرگونه امکانات دولتی است که حداقل می‌توانند از آنها بهره ببرند.

وی گفت: این طرح می‌تواند مأموریت مجلس برای بازگشت اعتماد مردم به مدیران باشد چرا که برخی مدیران در فضای مجازی اقدام به دادن نامه برای استفاده از امکانات دولتی اعم از مسکن، می‌کنند و با آن نیز موافقت می‌کنند بنابراین ما باید با تصویب این طرح از بروز این قبیل فسادها جلوگیری کنیم. از سوی دیگر یکی از اهداف ارائه این طرح ممانعت از پرداخت حقوق و مزایا در جهت به کارگیری راننده و محافظ حتی توسط مدیران غیربومی است.

نماینده قائنات در ادامه اظهار کرد: ما باید با تصویب این طرح در مسیر منع مسئولان و مقامات از بهره‌مندی از امکانات و امتیازهای ویژه که می‌تواند شامل مسکن و سفرهای خارجی باشد، حرکت کنیم کما اینکه بنده به مسئولان دولتی نیز گفته‌ام که باید از سفرهای خارجی و برگزاری همایش‌های مختلف جلوگیری کنند چرا که برخی مسئولان به غلط برای تقدیر از خود مراسم برگزار می‌کنند.  

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی مخالفت کرده فلذا این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبر 5805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =