کد خبر 5806
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

پورابراهیمی:

گلایه ما از دولت این است که در تصمیم گیری برای امور با مردم گفتمان نمی‌کند

گلایه ما از دولت این است که در تصمیم گیری برای امور با مردم گفتمان نمی‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز گلایه از دولت گفت: دولت گاهی اوقات در تصمیم گیری برای برخی از امور با مردم گفتمان نمی کند و مثلا صحبت هایی که اخیرا رئیس جمهور و وزرا مطرح کردند فرصت مناسبی بود که باید در ابتدای سال با مردم مطرح می شد تا همکاری مردم در حوزه این اصلاحات ساختاری مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدامات اخیر دولت در خصوص مباحث مرتبط با اصلاح ساختار اقتصادی از مهمترین تصمیماتی است که در برهه کنونی در سیاست های اقتصادی کشور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: ضمن تشکر و اعلام حمایت مجلس و کسانی که به عنوان دلسوزان نظام هستند، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دولت را حمایت کنید، ما امروز اعلام می کنیم ظرفیت مجلس و کمیسیون اقتصادی آن در خدمت حمایت از دولت برای موفقیت در عرصه اصلاح ساختارهای اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یکی از این موضوعات، موضوع مرتبط با تصمیم برای کالاهای اساسی در کشور است، گفت: آنچه که در روزهای اخیر اتفاق افتاده نیازمند تصمیماتی است که رئیس جمهور باید مد نظر قرار دهند.

پورابراهیمی افزود: نکته اول در ارتباط با این موضوع در حوزه اصلاح ساختار در بخش کالاهای اساسی طبیعتا این موضوع باید در ارتباط با سایر موارد اصلاح ساختاری در کشور مد نظر قرار گیرد. یعنی مجموعه ای از تصمیمات در کنار هم می تواند آنچه که به عنوان رفاه مردم ایران برون رفت از وضعیت کنونی، شرایطی که در اقتصاد کشور بابت وضعیت یارانه ها در بخش های مختلف داریم، اتفاق بیفتد.

وی در رابطه با موضوع اطلاع رسانی به مردم عنوان کرد: گلایه ما از دولت این است که گاهی اوقات در تصمیم گیری برای برخی از امور با مردم گفتمان نمی کند. مثلا صحبت هایی که اخیرا  رئیس جمهور و وزرا مطرح کردند فرصت مناسبی بود که در زمان قبل از پایان سال و یا ابتدای امسال با مردم صحبت می شد تا همکاری مردم در حوزه این اصلاحات ساختاری مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با فضای تصمیم گیری در مجموعه فعالیت های اقتصادی که نیازمند زیرساخت ها برای اجرا است، گفت: پایگاه جامع رفاه ایرانیان برای تصمیمات مرتبط با این موضوع اصلی ترین نیازمندی ما برای اطلاعات است. زیرساخت های مربوط به حوزه بانک مرکزی از این حوزه خارج نیست، لذا انتظار ما از دولت این است که ان شاءالله با این رویکرد مسیر حرکت را دنبال کند.

وی افزود: این امکان باید در شورای عالی کار فراهم شود تا به کارگران کمک کنیم تا از کار بیکار نشوند، لذا مخالف افزایش بر اساس مصوبات شورای عالی نیستیم، بلکه نگران بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسطی هستیم که به دلایل مختلف شروع به تعدیل نیروی انسانی در واحدهای خود کرده اند و باید این نگراین پیگیری شود. بر اساس گزارشات به دلیل شرایط خاصی که در بنگاه های کوچک زیر ۱۰ نفر وجود دارد، امکان تعدیل نیروی انسانی وجود داشته باشد و این نگرانی ما از بابت خود کارگران به دلیل شرایط ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه هفته معلم را به معلمان تبریک گفت و از زحمات آنها قدردانی کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین از رئیس جمهور و وزیر کشور بابت انتخاب استاندار بسیجی و جانباز استان کرمان تشکر کرد و گفت: اعلام آمادگی می کنیم که ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس و کمیسیون اقتصادی در کنار این استاندار پرتلاش خواهد بود و بتواند برای حل مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

پورابراهیمی از رئیس جمهور نیز خواست تا برنامه حضورش در استان کرمان را مشخص کند و  در رابطه با موضوع سرمازدگی محصولات کشاورزی حوزه انتخابیه اش خطاب به وزیر کشاورزی گفت: جلسات متعددی را با جنابعالی و وزیر کشور برگزار کردیم که قرار بود مصوبات از طریق تصمیم گیری در هیات وزیران برای حل مشکلات کشاورزان استان کرمان ابلاغ شود، چرا که کشاورزان پسته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده اند.

وی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: هرچه سریع تر اقدامات لازم در زمینه موضوع سیاست های جبرانی در خصوص کشاورزان شمال استان و مشکلات آنها در بحث بیمه کشاروزی و استمهال وام هایشان انجام شود.

نماینده کرمان در پایان در خصوص آب شرب مردم حوزه انتخابیه اش به وزیر نیرو و صمت تذکر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات مکرر توافقات خوبی انجام شده که هم از محل منابع دولت و بخش خصوصی آب شرب کرمان عملیاتی شود تا مردم کرمان امسال به آب شرب خلیج فارس دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 5806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =