کد خبر 5812
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

گزارش اختصاصی؛

زیر پوست انتخابات هیأت رئیسه مجلس چه خبر است/ از فراموشی شعارهای انقلابی تا جنگ قدرت برای کسب جایگاه نماینده برتر شدن

زیر پوست انتخابات هیأت رئیسه مجلس چه خبر است/ از فراموشی شعارهای انقلابی تا جنگ قدرت برای کسب جایگاه نماینده برتر شدن

هر چه به زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس نزدیک می شویم اخبار و حواشی آن بیشتر می شود اما آیا رقابت برای کسب کرسی های هیات رئیسه برای مردم اهمیت دارد؟ آیا وکلای مردم در مجلس انقلابی از شعارهای انقلابی و تاکید بر تمرکز بر بهبود معیشت مردم عدول کرده اند؟

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: اجلاسیه سوم مجلس یازدهم ۷ خرداد برگزار می شود؛ معنای این خبر آن است که انتخابات هیات رئیسه مجلس هم در آن روز برگزار شده و یکسری نماینده جدید و قدیم در هیات رئیسه ابقا شده یا ارتقا یا تنزل پیدا می کنند.

بازار گمانه‌زنی‌ها در راهروهای پارلمان برای آرایش هیات رئیسه آتی است هر چند که اکثر نمایندگان معتقدند حداقل رئیس فعلی مجلس برای سال سوم هم بر صندلی سبز ریاست پارلمان تکیه خواهد زد.

اما این سوال وجود دارد که مگر در هیات رئیسه مجلس و این جایگاه چه خبر است که جنگ قدرت و رقابتی عجیب بین نمایندگان مجلس برای رسیدن به آن در گرفته و اخبار و حواشی آن بر اصل متن مجلس و وقایع صورت گرفته در کمیسیون ها و صحن چربیده است؟

آیا اصل رقابت نمایندگان برای کسب قدرت بیشتر و جایگاه برتر و یا نماینده تر شده عده ای برای مستضعفین که هر روز با معیشت ضعیف تر مواجه می شود برای مردم عادی دارد؟

آیا این همه رقابت برای کسب عضو هیات رئیسه شده یا نایب رئیس مجلس شدن یا رئیس مجلس شدن به صلاح جمهوری اسلامی و یا مجلس انقلابی است؟

جایگاه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در کمیسیون های مجلس کجاست؟

عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیر یا زود در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس تصمیم خواهیم گرفت، افزود: اما نکته این است که در جریان رقابت ها در توئیت ها، مسابقه ها و بیان مطالب درست است که می توان فعالیت خود را معرفی و انتقادهایی وارد کرد اما در این اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم از ما توقع دارند مسئله اصلی مردم باشند.

وی ادامه داد: اقتدار مجلس را نباید زیر سوال برود، مجلس یک کل یکپارچه است و نباید اجازه دهیم از بیرون به مجلس طعنه بزنند و هرکسی که در جایگاه هیات رئیسه می نشیند باید مجلس را در خدمت مردم به صحنه بیاورد.

انتظار مردم از کسانی که نام شان برای انتخابات هیات رئیسه مجلس بیش از این حرف هاست که برای قدرت بیشتر به جنگ قدرت رو بیاورند.

افکار عمومی از محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی، الیاس نادران، علی نیکزاد، عبدالرضا مصری، مجتبی ذوالنوری، محمدرضا میرتاج‌الدینی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، ابراهیم عزیزی، نصرالله پژمان‌فر، محمد مهدی زاهدی، سید ناصر موسوی‌لارگانی، علی کریمی فیروزجائی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، روح‌الله متفکرآزاد، محسن دهنوی، محمد رشیدی، مجتبی یوسفی، علیرضا سلیمی، محمدحسین فرهنگی، محسن پیرهادی و سید نظام‌الدین موسوی انتظار بیشتری دارند و بهتر است این افراد مروری بر شعارها و وعده های داده شده خود پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ بیندازند و فراموش نکنند عهدی را که با ملت بزرگ ایران بسته اند چه بوده و قرار است چه قدمی برای مردم بردارند نه اینکه فقط برای خود قدم بردارند.

انتهای پیام

کد خبر 5812

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =