کد خبر 5834
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

شریعتی:

سازوکاری برای جاماندگان دریافت یارانه مشخص شود

سازوکاری برای جاماندگان دریافت یارانه مشخص شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشکر از سرعت عمل دولت در واریز یارانه ها، گفت: بسیاری از مردم بنا به اشتباهات محاسباتی گذشته از یارانه محروم شده و بین فرمانداری ها و دفاتر خدماتی سرگردان اند و نمی دانند برای دریافت یارانه چه کنند لذا این مورد نیز باید مورد توجه باشد و سازوکار مشخصی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عفت شریعتی کوهبنانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه از پروردگان مهربان مسألت دارم این نظام ولایی را بیش از پیش یاری کند تا با کار مضاعف به همت مضاعف مسئولان نظام گره از مشکلات معیشتی مردم بگشاید تا نه پدر و مادری شرمنده فرزندانش شود و نه ما شرمنده مردم شویم، گفت: امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می شود، این مشکلات به زودی حل شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از سرعت عمل دولت در واریز یارانه ها، عنوان کرد: اما این اقدام در مراحل بعدی باید با توجه بیشتری صورت پذیرد، ضمن اینکه بسیاری از مردم بنا به اشتباهات محاسباتی گذشته از یارانه محروم شده و بین فرمانداری ها و دفاتر خدماتی سرگردان اند و نمی دانند برای دریافت یارانه چه کنند لذا این مورد نیز باید مورد توجه باشد و سازوکار مشخصی برای آن در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان نیز باید برای خرید لوازم مورد نیاز منزل به بازار بروند، اظهار کرد: چرا که گزارش ها و اخبار هرچقدر هم متکی به واقعیت باشد، مانند مشاهده عینی اثرگذار نیست و اینها مسائل عمومی جامعه است که همه با آن دست به گریبان هستند. در کنار این موضوعات، مشکلات مخصوص مشاغل خاص مانند کارگران و کشاورزان که باری مضاعف بر دوش دارند قابل توجه است.

شریعتی کوهبنانی در ادامه با اشاره به برخی از مسائل حوزه انتخابیه خود یادآور شد: خشکسالی ها در منطقه زرند و کوهبنان، آسیب های سنگینی بر کشاورزان وارد کرده و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیز به حق رسیدگی دقیق و پیگیرانه ای در جهت رفع مشکلات کشاورزان انجام داده که از وزیر کشاورزی و معاونان وی سپاسگزارم و امیدوارم با ادامه پیگیری ها مشکلات منطقه زرند و کوهبنان برطرف شود. همچنین از مجموعه های بانکی که طبق دستور دولت باید در جهت استمهال وام های کشاورزی اقدام کنند و هرچه سریع تر عملیاتی شود نیز تشکر می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کارگران زحمتکش باعث تولید و رونق اقتصاد کشور هستند و از جان خود مایه می گذارند و اگر انگیزه و نشاط کاری کافی نداشته باشند نمی توانند برای آینده کشور در تولید نقش آفرین باشند، از این رو باید به این موارد توجه ویژه شود که از اهم آنها یکسان سازی حقوق کارگران است برای مثال اگر کارگر زحمتکشی که در دل معادن به دور از نور آفتاب با سختی و مشقت کار می کند، از اینکه ببیند پرداختی ها و بدون توجیه کافی و درست در جامعه کارگری وجود دارد، دلسرد می شود لذا لازم است مدیران ارشد، صندوق های بازنشستگی و سایر اتحادیه ها و نهادهای مختلف در این خصوص به جمع بندی برسند تا عدالت رعایت شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از جانفشانی نیروهای انتظامی، نظامی، نیروهای مسلح سپاه و بسیج عنوان کرد: از همگان تقاضا دارم با همکاری دولت، بحث سختی کار نیروهای جان برکف که هر لحظه و شبانه روزی فداکارانه در مبارزه با اشرار و عاملان ناامنی کشور تلاش می کنند را در دستور کار خود قرار دهند.

شریعتی کوهبنانی ادامه داد: راه اصلی زرند و کوهبنان همه ساله تلفات زیادی می دهد. چه چیزی در حکومت اسلامی از جان انسان مهم تر است؟ چند نفر باید کشته و معلول شوند تا وزارت راه برای اصلاح و بازسازی راه ها اقدام کند. اگر درخواست وزارت راه و شهرسازی فایده ندارد پس چه کنیم؟

این مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه با بیان اینکه این مشکل بزرگ از سال ۹۲ زخم جانکاهی بر دل مردم منطقه نهاده که سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه باید راهکار بیاندیشند، اظهار داشت: این راه پیش از انقلاب صرفا برای تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین بوده از این رو امیدواریم در این زمینه اهتمام ویژه به کار گرفته شود و اعتبار آن را نیز تأمین کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، نبود یک راه ارتباطی درست و سالم موجب در بن بست قرار گرفتن شهرستان کوهبنان و توابع شده که خود عامل مهمی در توقف رشد و توسعه منطقه و کشور دارد از این رو برای تخصیص اعتبار آن قدر زمان از دست رفته که سال تمام شد و تا کنون کار به نتیجه ای نرسیده است و مردم منطقه شایسته این بی توجهی نیستند، مردمی که دلبسته این کشور و نظام هستند و در مراسم خاکسپاری نگین کرمان، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، توانمندی، علاقه و فداکاری و عشق خود را نشان دادند.

شریعتی با اشاره به پروژه احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان که با پیگیری ها تا مرحله اجرا پیش رفت اما موانعی به وجود آمد، یادآور شد: این موانع راه احداث پروژه را سد کرده که مسئولان باید اهتمام ویژه در این خصوص توجه کنند که جوانان بیکار خانه نشینی امیدی برای زندگی خود بیابند. از وزیر صمت می خواهم با اتخاذ تدبیر ویژه و فراتر از نامه نگاری های معمول، جلسه ای با مسئولان ذیربط تشکیل دهند تا کار سامان یابد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از مجموعه های دولت به ویژه وزارت میراث فرهنگی، حضور مسئولان بسیار امیدبخش است، عنوان کرد: از وزیر میراث فرهنگی تقاضا می کنم سفری به کرمان، زرند و کوهبنان داشته باشد تا بنیان های گردشگری منطقه تقویت شود.

وی افزود: کشور از بحران بی آبی رنج می برد و این بحران در زرند و کوهبنان به دلیل شرایط اقلیمی دوچندان است. با انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان، گام مهمی در جهت بهبود منطقه برداشته شده و اکنون زرند و کوهبنان چشم انتظار برخورداری از این نعمت الهی هستند. اکنون عزم و همت تمام بزرگواران در تحقق این امر برای کوهبنان و زرند بسیار سرنوشت ساز است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزرای صمت و نیرو خاطرنشان کرد: این منطقه نیازمند آب است. از همگان تشکر می کنم و امیدوارم برای احداث کارخانه سرب و روی کوهبنان، انتقال آب خلیج فارس به شهرستان زرند و کوهبنان و تحقق امور کارگران و به سامان رسیدن برنامه های صنعتی در این دو شهر سرنوشت ساز، اهتمام ویژه لحاظ شود.

انتهای پیام

کد خبر 5834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =