کد خبر 5836
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

رحیمی:

از معطل ماندن مصوبات مجلس توسط دولت خصوصا قانون رتبه بندی معلمان ناراضی هستیم

در پاسخ به خواسته های قانونی فرهنگیان از برخوردهای قهری و ادبیات تهدید آمیز پرهیز شود
از معطل ماندن مصوبات مجلس توسط دولت خصوصا قانون رتبه بندی معلمان ناراضی هستیم

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم نگرانی و نارضایتی خود را از بی توجهی و معطل ماندن مصوبات مجلس توسط دولت مخصوصا در قانون رتبه بندی معلمان قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان و سازمان ها، قانون تبدیل وضعیت و بکارگیری فرزندان ایثارگران اعلام میداریم و انتظار داریم در پاسخ به خواسته های قانونی فرهنگیان از برخوردهای قهری و ادبیات تهدید آمیز پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به مسئولان کشور گفت: ما به عنوان نمایندگان تحول آفرین در تمام زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به تبع فرامین رهبر معظم انقلاب و میثاق با رئیس جمهور با یک دیگر هم پیمان شدیم که تمام آلام و سختی ها و کج روی های گذشته خود را جبران و حماسه ای جدید در قالب گام دوم انقلاب خلق کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عهد بستیم که اقتصاد مملکت را به فرجام برجام گره نزنیم و با اتکا به توان و ظرفیت داخلی اقتصاد را بیش از پیش و بهتر از قبل به ریل مقصود امام (ره) و مقام رهبری و آنگونه که شایسته مردم نجیب ایران است بر گردانیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر وظیفه ما نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، اگر مطالبه گری برای احداث پل، جاده، فرودگاه، بزرگراه و تامین اعتبار لازم برای زیرساخته های اساسی در حوزه های انتخابیه بوده و این وظیفه و دستاورد برای یک نماینده است اما امروز در اثر تعلل و بی کفایتی برخی از مدیران نماها باید در ماتم افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی بی کیفیت باشیم. لطفا انحصار را بشکنید تا ملت شایسته ایران مانند آقا زاده های مسئولان از بهترین و امن ترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: واقعا درد آور است، بعد از حذف گوشت، برنج، میوه و آجیل و نان فانتزی چگونه پاسخگوی افزایش چند صد درصدی ماکارونی به موکلانمان باشیم؟ قبلا که سفره ها را کوچک تر کرده بودند، شما هم تعارف نکنید و رسما اعلام کنید مردم سفره را جمع کنند و ایستاده نان خشکی بخورند البته اگر یارانه اش حذف نشود. توجیه این افزایش قیمت ها قاچاق کالا و محصولات ایرانی به کشورهای همسایه است. اما واقعیت این است که آنچه موجب قاچاق کالای ایرانی می‌شود، ارزان بودن آن نبوده بلکه بی ارزش بودن پول ملی است که بدون توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب تاکنون اقدامی برای ارتقا ارزش پول ملی انجام نشده است.

رحیمی تصریح کرد: صدا و سیمای محترم؛ مگر شما از بودجه بیت المال استفاده نمی‌کنید؟ چرا مسئولیت تمام بی تدبیری ها و سوءمدیریت ها را برعهده گرفته اید؟ چه کسی به شما اجازه داده که به دنبال یک حلب روغن تا کشورهای همسایه بروید؟ آیا زیرسوال بردن اقتدار نظام به خاطر یک حلب روغن پسندیده است؟ اگر دنبال توجیه گرانی ها نیستید، گزارشی تهیه کنید که مردم بداننند آیا ماشین های ایرانی، آیا برنج و اجاره بها و ماکارونی هم قاچاق می‌شود که افزایش بی رویه قیمت دارد؟

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان، خطاب به رئیس جمهور گفت:  آیا وقت آن نرسیده با تشخص مبادی و منشا فسادهای اداری و اقتصادی با بانیان عاملین و آمران وضعیت موجود با جدیت برخورد نمایید و به تقویت تیم قتصادی خود بپردازید؟ چرا باید اجازه دهید سطح مطالبات مجلس و مردم به تامین نان و اقلام خوراکی تنزل پیدا کند؟ کجا تورم نقطه به نقطه مهار شده است؟ آیا نباید این مهار تورم در سفره های مردم و سبد معیشت خانوارها مشهود باشد؟ چرا در اثر سومدیریت هر کجا کم اوردید به جای تلاش و جبران خطاها یارانه جدید خلق می‌کنید؟ از اشتباهات گذشته درس بگیرید مگر یارانه اصلی با یارانه معیشتی دردی از مردم دوا کرد؟ توانست جبران قبوض سنگین آب و برق مردم را بکند؟ یارانه پانسمان موقتی بر زخم های باز است. باید به فکر درمان اساسی باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمایندگان مجلس یازدهم نگرانی و نارضایتی خود را از بی توجهی و معطل ماندن مصوبات مجلس توسط دولت مخصوصا در قانون رتبه بندی معلمان قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان و سازمان ها، قانون تبدیل وضعیت و بکارگیری فرزندان ایثارگران اعلام میداریم و انتظار داریم در پاسخ به خواسته های قانونی فرهنگیان از برخوردهای قهری و ادبیات تهدید آمیز پرهیز شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به نمایندگان مجلس اضافه کرد: آیا وقت آن نرسیده که در اجرای منویات داهیانه و عدالت محور مقام معظم رهبری به طور قاطع و با موضع گیری و سریع و صریح به منظور رفع مشکلات معیشتی مردم صبور و نجیب با تقویت بعد نظارتی خود بر دولت همسو اعمال اراده نماییم؟ در راستای رضایت خاطر مردم و آرامش جامعه گام های موثر و مشهودی برداریم و راه نفوذ دشمنان به صف حق طلبان را سد نماییم و دسیسه بدخواهان را نقش برآب سازیم؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به هیات دولت گفت: در برهه کنونی وظیفه تمام خدمت گزاران باید معطوف به حل مشکل معیشت و رفع مشکلات عمومی باشد، اما حوزه انتخابیه بنده علاوه بر آلام فوق از مسائل و مشکلاتی رنج می برد که ظاهرا پایانی برای آنها متصور نیست و تحقق خواسته ها و مطالبات مردم دیارم تعلیق شده است.

رحیمی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چرا لقب گرفتن جاده های کردستان به قتلگاه و جاده های مرگ شما و معاونینتان را به تفکر و تجدید نظر وا نمی‌دارد؟ مگر کریدور شمال به جنوب تنها به کردستان تعلق دارد که به آن بی توجه هستید؟ با احصا آمار و مشخصات جان باختگان در این مسیر کریدور متوجه می شوید بیشترین تلفات مربوط به مسافرین و خودروهای عبوری از سایر نقاط ایران است. اتمام عملیات  وبهره برداری از فرودگاه سقز آزمون بزرگی برای دولت مردمی و اثبات اقتدار رستم گونه جنابعالی در اتمام پروژه های ناتمام است.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان خطاب به وزیر کشور اضافه کرد:  بازگشایی موقت معابر مرزی درحوزه انتخابیه بنده از مطالبات به حق مردم شریف سقز و بانه و تاکید رئیس جمهور در بهمن ماه ۱۴۰۰ بود. خواشمند است جهت ارتقا معیشت و حفظ کرامت مرزنشنان و پایان تراژدی غم انگیز کولبری هرچه سریع تر دستور بازگشایی این معابر را برای امرار معاش مردم محروم مرزنشین فراهم نمایید.

انتهای پیام

کد خبر 5836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =