کد خبر 5861
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

آزادیخواه:

عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها موجب حذف رانت از اقتصاد کشور می‌شود

عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها موجب حذف رانت از اقتصاد کشور می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف‌سازی در تخصیص ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها موجب حذف این رانت از اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت و گوی مستقیم رئیس جمهور با مردم، اظهار داشت: شفاف‌سازی در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی از سوی دولت اقدامی قابل تقدیر و  حمایت است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی که از چند سال پیش به بهانه حمایت از اقشار ضعیف جامعه انجام شد اما اقدامی رانتی بود که به اهداف از پیش تعیین شده دست نیافت.

آزادیخواه اظهار داشت: شفاف‌سازی در تخصیص ارز ترجیحی و  برای تامین کالاهای اساسی و پرداخت این یارانه به حلقه پایانی یعنی مصرف کنندگان در راستای عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها موجب حذف این رانت از اقتصاد کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۵۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته اما اقشار ضعیف جامعه که هدف اجرای این طرح هستند، تاکنون کمترین بهره را از ارز ۴۲۰۰ تومانی برده‌اند و این ارز بیشتر به جیب به دلالان رفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: نکته مهم در اینجا اطلاع‌رسانی دقیق درباره شفاف‌سازی ارز ترجیحی به مردم است تا اغناسازی عمومی به خوبی در این زمینه صورت گیرد. اگرچه صحبت‌های رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم بسیار موثر بود اما در ادامه کار نیز لازم است با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درباره اجرای این طرح افکار عمومی با دولت همراه شود.

انتهای پیام

کد خبر 5861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =