کد خبر 5944
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

بر اساس اعلام رگولاتوری؛

رقابت اپراتورهای تلفن همراه را از «رومینگ ملی» دریابید

رقابت اپراتورهای تلفن همراه را از «رومینگ ملی» دریابید

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت عملکرد اپراتورها در حوزه های مختلف ارایه می کند که تحلیل و بازنشر آن ها می تواند برای مشترکان و حتی خود اپراتورها بسیار سودمند باشد. در واقع مشترکان می توانند با علم و آگاهی نسبت به انتخاب اپراتور و یا حتی تعویض اپراتور فعلی خود اقدام کنند.

به گزارش نمایندگان ما، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت عملکرد اپراتورها در حوزه های مختلف ارایه می کند که تحلیل و بازنشر آن ها می تواند برای مشترکان و حتی خود اپراتورها بسیار سودمند باشد. در واقع مشترکان می توانند با علم و آگاهی نسبت به انتخاب اپراتور و یا حتی تعویض اپراتور فعلی خود اقدام کنند. همچنین اپراتورها نیز از نحوه عملکرد رقبا مطلع می شوند و در برنامه ریزی های خود حضور رقیب را جدی می گیرند.

همان طور که می دانیم رومینگ ملی عبارت است از استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش. بر همین اساس اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند؛ این طرح همان رومینگ ملی است که می‌تواند دغدغه پوشش شبکه را تا حدی برای کاربران حل کند. در این گزارش قصد داریم وضعیت رومینگ اپراتورها را تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه آمار میزبانی اپراتورها

مطابق آمار ارایه شده از سوی سازمان رگولاتوری تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ اپراتور همراه اول میزبان ۱۰ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۹۹ مشترک ایرانسل و نیز میزبان ۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۳۷ مشترک رایتل بوده است.

بر اساس همین آمار و تا پایان سال گذشته اپراتور ایرانسل میزبان ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۰۹ مشترک همراه اول و ۲ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۴۴ مشترک رایتل بوده است.

در مورد اپراتور رایتل نیز این مجموعه امکان میزبانی از دو اپراتور دیگر را نداشته است.

بنابراین طبق آماری که شرح آن رفت اپراتور همراه اول میزبان بیش از ۱۴ میلیون مشترک بوده است و این در حالی است که تعداد مشترکانی که میهمان ایرانسل بوده اند در حدود ۵ میلیون بوده است. این آمار به وضوح بیانگر آن است که همراه اول از شبکه مناسبتری برای پوشش مناطق مختلف داشته است و برای توسعه شبکه سرمایه گذاری بیشتری کرده است.

انتهای پیام

کد خبر 5944

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =