کد خبر 5962
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

گزارش؛

توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران-نخجوان

توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران-نخجوان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست امروز حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در زمینه بازسازی تاسیساتی، مکانیکی و ابنیه در جمهوری نخجوان بود.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیک زاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) خود با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان، گفت: با رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان نشستی را برگزار کردیم که در این نشست ولی اسماعیلی، حسین حاتمی، محمود عباس‌زاده، معصومه پاشایی بهرام و عباس جهانگیرزاده به عنوان اعضای گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حاضر بودند.

وی افزود: در کنار آرزوی توفیق و موفقیت برای جمهوری نخجوان خواسته‌های خود را در این نشست مطرح کردیم و درخواست شد تا گروه‌های دوستی دو کشور هر شش ماه یکبار نشست مشترکی را تشکیل دهند.

نیکزاد عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست امروز حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در زمینه بازسازی تاسیساتی، مکانیکی و ابنیه در جمهوری نخجوان بود. همچنین در خصوص تردد و رفت و آمد مردم با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا نیز گفت وگو شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات میوه و سبزیجات از جمهوری اسلامی ایران به نخجوان یکی از مباحث مطرح شده بود، تصریح کرد: جمهوری نخجوان به جمهوری آذربایجان دسترسی ندارند و باید با استفاده از جاده‌های ایران تردد کنند با توجه به این موضوع نیاز است تا گمرک خداآفرین توسعه داده شود و نیاز است تا  قطار نخجوان_تبریز_مشهد نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان در کمال دوستی و همکاری مشکلات و مسائل مطرح شده را پذیرفت و قول داد آنها را برطرف کند، افزود: پس از بازگشت به کشور موضوعات طرح شده را به وزیر راه و شهرسازی در جهت بالارفتن سطح روابط تجاری و اقتصادی منعکس میکنم.

انتهای پیام

کد خبر 5962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =