کد خبر 6107
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

رضایی:

جلوی نفوذ رانت خواران و ویژه خواران اتو کشیده و لابی های کثیف به دولت و مراکز اقتصادی را بگیرید

جلوی نفوذ رانت خواران و ویژه خواران اتو کشیده و لابی های کثیف به دولت و مراکز اقتصادی را بگیرید

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: تا دیر نشده است جلوی نفوذ رانت خواران و ویژه خواران اتو کشیده و لابی های کثیف به دولت و مراکز اقتصادی را بگیرید، احساس خطر می کنم که این نفوذ از نفوذ جاسوس دشمن نیز خطرناک تر و ویرانگرتر است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱ خردادماه) ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان و سالروز عملیات فتح خرمشهر، گفت: امیدواریم با میدان داری و همت نسل جوان مومن و انقلابی خرمشهرهای اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی نیز فتح شوند.

وی، افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان توصیه‌هایی را بیان کردند که انتظار می‌رفت مجلس انقلابی در راستای تحقق آنها اقدام کند، اما متاسفانه قالب توصیه‌های ایشان همچون پرهیز از اقدامات هیجانی، عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و اهمیت کار کارشناسی همچنان بر روی زمین مانده و انتظار می‌رود در ادامه مجلس عملا در خط ولایت باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: از اصل اقدام شجاعانه دولت انقلابی در عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها حمایت می‌کنم اما انتظار داریم در اجرای آن معیشت عموم مردم به ویژه محرومان و مستضعفان دیده شود و قانون مجلس به صورت دقیق اجرا گردد. این روزها برخی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم بدون هیچ گونه توجیح منطقی گران شده است نه چهار قلم کالا. کالاهای بسیاری گران شده و یا در صف گرانی قرار دارند که باید برای آن فکر اساسی داشته باشند.

رضائی، عنوان کرد: متاسفانه به هر بهانه‌ای ولو یک سفر خارجی  یا داشتن خودرو یارانه میلیون‌ها نفر را قطع کرده‌اند و از طرف دیگر بسیاری از اشراف و ثروتمندان همچنان یارانه دریافت می‌کنند، انتظار داریم دولت یارانه افراد جامانده بی بضاعت و کم بضاعت را برقرار کرده و برای اجرای این طرح بزرگ افکار عمومی را با خود همراه کند. اجازه دهید تا  دلسوزی‌های جعلی غرب زدگان داخلی که فجایع کشور محصول مدیریت پر خسارت آنها است را باور نکنیم، کسانی که تا دیروز پشت سیستم ویدیو کنفرانس می‌نشستند و با یک علی برکت الله گفتن به دنبال مدیریت کشور بودند و اقتصاد ویران امروز حاصل ندانم کاری‌های دیروز آنها است منتقد دولت شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این روزها آرام آرام صدای پای فساد در دولت شنیده می‌شود، زیبنده دولتی که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده است نیست که در آن همچنان زالو صفتان و منفعت طلبان پراشتها و کاسبان بی سواد جولان دهند و به ریش ملت بخندند.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور، گفت: تا دیر نشده است جلوی نفوذ رانت خواران و ویژه خواران اتو کشیده و لابی های کثیف به دولت و مراکز اقتصادی را بگیرید، احساس خطر می کنم که این نفوذ از نفوذ جاسوس دشمن نیز خطرناک تر و ویرانگرتر است و نتیجه آن خیانت به کشور، انقلاب، مردم و شخص رئیس جمهور است.

رضائی در خصوص افزایش حقوق کارگران تابع قانون کار شاغل در دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت مصوبه مجلس را اجرا و مصوبه غیرقانونی هیات وزیران را ابطال کند. بسیاری از کارکنان و کارگران شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی از جمله نفت در مراجعه به نمایندگان درخواست تبدیل وضعیت دارند و از تبعیض بین کارکنان دولت شاکی هستند. بین کارمندان تبعیض قائل نشوید و اجازه ندهید شکاف اجتماعی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قرار بود در این دولت مدیریت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به نیروهای توانمند و انقلابی بومی سپرده شود اما آنچه ماه‌ها شاهد بودیم بی‌توجهی محض حضرات به دستور مستقیم رئیس جمهور و مطالبه مردم استان بوده است. متاسفانه باندهای مافیایی اجازه نمی‌دهند دستور رئیس جمهور اجرا شود نگذارید متخصصان و نخبگان استان بوشهر بگویند چون در دولت پارتی نداریم به ما بها داده نمی‌شود.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این چه وضعیتی است که داماد پر حاشیه فلان فرد بدون هیچ سابقه‌ای بزرگترین مناصب را در استان بوشهر عهده دار می‌شود اما نخبگان و متخصصان بومی راهی برای پیشرفت ندارند. به این ظلم نابخشودنی باید پارتی بازی در استخدام نیروها و بی‌مسئولیتی اجتماعی نفت در برابر مردم استان نیز اضافه شود.

رضائی، ادامه داد: استان بوشهر بخش عمده هزینه و خرج کشور را تامین می‌کند اما هیچ بهره‌ای نمی‌برد و بسیاری از مردم استان در فقر هستند، جوانانش کار ندارند، راه‌هایش پر حادثه‌اند، بیمارستان‌هایش ورشکسته و بدهکارند، دانش آموزانش در مدارس کانکسی درس می‌خوانند و هنرمندان و ورزشکاران آن با کمترین امکانات فعالیت می‌کند. مواد خام را از استان می‌برند و با تصمیم غیرکارشناسی در جایی دیگر با آن اشتغال ایجاد می‌کنند و یا اگر پالایشگاه و صنعتی ایجاد می‌کنند جوانان و متخصصان بوشهری در آن راه ندارند، کی قرار است این روند ناعادلانه متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهرستان بزرگ دشستان به عنوان بزرگترین و پهناورترین شهرستان بوشهر محرومیت زیادی دارد که آب در راس آن قرار دارد. آقای وزیر نیرو به داد دشستان برسید، دشتستان تشنه است. مردم، کشاورزان، دامداران، روستائیان و عشایر آب ندارند. شرم آور است که هنوز ۴۰ روستای این شهرستان آب آشامیدنی سالم ندارد.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مایه تاسف است که شهرستان نیم میلیون نفری دشتستان با جمعیت پیرامونی تنها یک بیمارستان دارد. از وزارت بهداشت انتظار داریم نسبت به تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور اقدام کند بخشی از زیادی از مصوبات سال گذشته رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر روی زمین مانده که باید تکمیل شوند. بسیاری از پروژه‌های مهم دشتستان مانند بزرگراه دالکی به کنار تخته، راه نمازگاه ارم – بوشکان، سدهای دالکی و ده‌رود، طرح تحول نخیلات و مجتمع های فرهنگی بر روی زمین مانده که انتظار داریم دولت نسبت به تکمیل آنها اقدام کند.

انتهای پیام

کد خبر 6107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =