کد خبر 6244
۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

وحیدی:

دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را مصوب می‌کرد/ ناظرین کمیسیون آموزش در ویرایش‌های پایانی حضور نداشتند

دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را مصوب می‌کرد/ ناظرین کمیسیون آموزش در ویرایش‌های پایانی حضور نداشتند

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان با انتقاد از تعلل دولت در تصویب آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: در قانون قید شده که دولت مکلف است ظرف مدت یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را مصوب کند ولی شاهد تعلل کارشناسان دولت در تصویب آیین نامه اجرایی هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه اجرایی مجلس، اظهار کرد: در ماده ۹ قانون رتبه بندی معلمان به لحاظ زمانی ملاحظه‌ای وجود دارد و آن هم اینکه آیین نامه اجرایی باید با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ظرف مدت یک ماه به تصویب برسد اما در حال حاضر پس از گذشت دو ماه از ابلاغ این قانون، هنوز هیچ مصوبه‌ای در دولت در خصوص رتبه بندی معلمان تصویب نشده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل در تصویب آیین نامه اجرایی حتی با دستور رئیس جمهور نیز سرعت نمی‌گیرد، افزود: آیین‌نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین‌نامه به دفعات مکرر ویرایش شد ولی مشخص نیست به چه دلیلی در حال حاضر در کمیسیون‌های دولت، بدون حضور نمایندگان ناظر مجلس مجدداً ویرایش می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مجلس برای برای اجرای این قانون در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۳ هزار تومان پیش بینی کرد و برای سال ۱۴۰۱ نیز رقمی معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفت، اما متأسفانه دولت به جای ابلاغ این قانون برای اجرا از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، به دنبال محاسبه کسورات است. در حالیکه می‌توان این کسورات را با یک قانون متمم جبران کرد ولی ما معتقدیم حتی در صورت اجرا کسوراتی هم ایجاد نخواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ارتباطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد؛ در طول سنوات گذشته هم، کسورات نام برده از اعتبارات خود وزارتخانه مربوطه پرداخت شده است.

برخی در بدنه دولت خلاف دستور رئیس جمهور عمل می‌کنند

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان تأکید کرد: سئوال این است، چرا باید رویکردی اعمال شود که ما پاسخگوی تبعات اجتماعی آن باشیم، درحالیکه رئیس جمهور بارها دستور تسریع در اجرای قانون رتبه بندی را صادر کرده اما کارشکنی‌هایی از بدنه دولت صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد که از گذشته همچنان در بدنه دولت حضور دارند خوراک و اطلاعات غیرواقعی و بدون نظر وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور گزارش می‌دهند و این خوراک غلط، موجب نارضایتی قشر فرهنگیان جامعه شده است.

انتهای پیام

کد خبر 6244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    نباید معلمان تحت عمل انجام شده قرار بدهند باید احکام رتبه بندی خرداد زده شود با توجه به مهلت قانونی رتبه بندی. معلمان مثل یک کشور دموکراسی دارد تصمیم بگیرند باز هم ادامه خدمت دهند و یا فرم بازنشستگی پر کنند و خروج بزنند هر چند مبلغ حکم پر پیمان بسیار در استمرار خدمت فرهنگیان تاثیر دارد و آنها دیگر شاید لازم نباشند که خروج بزنند